728 x 90

با یاد مجاهد شهید فرخنده منتظرالقائم

مجاهد شهید فرخنده منتظرالقائم
مجاهد شهید فرخنده منتظرالقائم

محل تولد: تهران
شغل:
سن: 26
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


فرخنده منتظرالقائم

تاریخ تولد: ۱۳۴۱

محل تولد: تهران

تحصیلات: دیپلم

سابقه مبارزاتی: ۱۰سال

فرخنده منتظرالقائم بعد از انقلاب ضدسلطنتی با مجاهدین آشنا شد، در سال۵۸ برای ادامهٌ تحصیل به اسپانیا رفت و با تشکل هواداران سازمان شروع به فعالیت کرد.

در سال۶۰ در جریان اعتراض دانشجویان آزاده ایرانی به اعدامها و کشتار زندانیان سیاسی، در تصرف سفارت رژیم در اسپانیا توسط دانشجویان شرکت داشت.

از آن پس به‌صورت تمام‌وقت، خود را وقف مبارزه کرد، در سال۶۵ به منطقه رفت و مدتی در رادیو صدای مجاهد و سپس مدرسهٌ کودکان مجاهدین فعالیت کرد.

پس از تشکیل ارتش آزادیبخش به تیپهای رزمی منتقل شد، در عملیات آفتاب و چلچراغ شرکت کرد و دلاورانه جنگید.

فرخنده قهرمان پا به صحنه عملیات فروغ جاویدان گذاشت و در نبردهای متعدد آن شرکت کرد و در اوج پاکباختگی به‌شهادت رسید و در کهکشان جاودانه‌فروغهای آزادی جای گرفت.

در آستانه سفر جاودانه‌اش  در نامه‌یی خطاب به دخترش نوشت: «…‌مریم، دخترم تو در دنیای مجاهدین به‌دنیا آمدی… الان تو خیلی کوچولویی و سه ساله هستی.

اما خیلی وقتها در چهره‌ات، چهره بچه‌هایی را می‌بینم که گروگان خمینی جلاد شده‌، یا پدر و مادرشان را از دست داده‌اند ، و یا در ایران تحت‌ستم خمینی از فقر و درد می‌سوزند و پرپر می‌شوند.

عزیز من، در این‌جور مواقع با تمام وجود می‌خواهم تو را در آغوش بفشارم… بعد با تمام عشق مادریم با خدای خودم تجدید پیمان می‌کنم که بجنگم و بجنگم تا تمام بچه‌های ایران از این درد و فقر نجات پیدا کنند.

تا زمانی که لبخند شادی به لبهای تمام کودکان ایران بنشیند، و  تا زمانی که چشمهای آنها دیگر از درد جدایی، گرسنگی و اسارت پر از اشک نشود». 

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bb12bd3c-058e-4f6d-9b01-03e6bd49e23b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات