728 x 90

با یاد مجاهد شهید صغری مرادی

مجاهد شهید صغری مرادی
مجاهد شهید صغری مرادی

محل تولد: رودسر یا رامسر
شغل: لیسانس
سن: 24
تحصیلات: لیسانس
محل شهادت: رامسر
تاریخ شهادت: 12-6-1361
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید صغری مرادی از زمان شاه دانشجوی دانشگاه ادبیات دانشگاه تهران بود در سال۱۳۵۵ آشنایی کمی با سازمان داشت. در سال۱۳۵۶ در روز دانشجو در تظاهرات شرکت کرد که منجر به اخراج او از دانشگاه شد اما مجدد وارد دانشگاه شد و همزمان با قیام مردم برعلیه دیکتاتوری شاه به فعالیت‌هایش ادامه داد و در قیام ضدسلطنتی بهمن سال۱۳۵۷ یکی از فعالان و تربیت دهندگان تظاهرات بود و آنموقع به‌طور حرفه‌یی و تمام‌عیار فعالیت می‌کرد.

او پس از انتخاب آرمان سازمان مجاهدین در فاز سیاسی و فاز نظامی عمده فعالیتش در شهرستان رامسر و رودسر بود. یکی از ویژگیهای برجسته‌ای که مجاهد شهید صغری مرادی از خود ساطع می‌کرد، روحیه شاداب و دفاع فعال از آرمان سازمان و رهبری بود و آن‌چنان فضا را می‌چرخاند که اطرافیانش تحت تأثیر قرار می‌گرفتند به‌طوری‌که هرکس با وی در ارتباط می‌گرفت به‌راحتی به ایدئولوژی سازمان ایمان می‌آورد.

وجود چنین زن مجاهد و با اخلاق انقلابی با فعالیت‌های گسترده‌یی که داشت برای پاسداران وحشی و زن‌ستیز خمینی قابل‌تحمل نبود. در فاز نظامی صغری به زندگی مخفی روی آورد. مزدوران و پاسدارن جانی رژیم درپی دستگیری وی بودند و به خانواده‌اش فشار می‌آوردند که ردی از او بگیرند و بارها سپاه و کمیته به خانه‌شان هجوم بردند.

صغری سال۱۳۶۰ همراه با همسرش در درگیری با کمیته‌چی‌ها و پاسداران در یکی از مناطق شهر رامسر درگیر شدند و تا آخرین گلوله با مزدوران خمینی جنایتکار جنگیدند و همان‌طور که صغری خودش همواره می‌گفت به هیچوجه زنده به دست رژیم نمی‌افتد، خود و همسرش، داغ زنده دستگیر شدن را به دل دشمن گذاشتند و همان موقع کیومرث کیانی جلاد، شکنجه‌گر و قاضی دادگاههای رودسر مادرش را به سپاه می‌برد برای این‌که جسدش را به او نشان دهد، ولی به‌جای نشان‌دادن جسد دخترش، مادر را در یک اتاق درب بسته برده و می‌گوید دخترت اینجاست اما به تو نشان نمی‌دهم و به این طریق مادر را مورد اذیت و آزار قرار دادند.

دلاوری و شجاعت و نحوه شهادت صغری در منطقه، تأثیر عمیقی در قلب و ضمیر مردم بر جای گذاشت و منجر به جذب بیشتری از جوانان به سازمان شد.

بله صغری پرشور و شجاع درس فدا و صداقت را از انبیا تاریخی به‌خوبی آموخت و خود به الگوی تسلیم‌ناپذیری و رزم بی‌امان با دشمنان ضدبشر شد.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0df0f5bc-b453-4ba3-b427-3e1b1c5e9b0f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات