728 x 90

با یاد مجاهد شهید مصطفی مرادخانی

مجاهد شهید مصطفی مرادخانی
مجاهد شهید مصطفی مرادخانی

محل تولد: سراب
شغل: دیپلم
سن: 37
تحصیلات: -
محل شهادت: تبریز
تاریخ شهادت: 5-10-1378
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید مصطفی مرادخانی در سال۱۳۴۱ در شهر سراب متولد شد و طی دوران دانش آموزی با مجاهدین آشنا شد او در رابطه با بخشی از زندگی‌اش نوشته است»: در یک خانواده مذهبی در شهرستان سراب متولد شدم. در این دوران از زندگیم طعم تلخ استثمار شاهی را لمس کردم. هیچ وقت نمی‌توانستم به‌این سؤال جواب بدهم که چرا یکی باید سواد نداشته باشد یا برای گذران زندگیش محتاج باشد.

در دوران انقلاب ۲۲بهمن۵۷ با آن‌که سن زیادی نداشتم، در تظاهرات شهرمان علیه رژیم شاه شرکت می‌کردم. در آن دوران چند نفر دانش‌آموز بودیم که طرح‌هایی برای آتش زدن و شکستن شیشه مراکز حساس موجود در شهرستان می‌ریختیم و به‌مرحله اجرا در می‌آوردیم. به‌عنوان مثال حمله به‌مرکز حزب رستاخیز، از کارهای ما در آن دوران بود.

از سال۵۸ که با سازمان آشنا شدم تا سال۶۴، سه بار دستگیر شدم. تازه هنوز ارتباط مستقیمی با سازمان نداشتم اما از وقتی به‌طور مستقیم به‌سازمان وصل شدم فصل تازه‌یی در فعالیت‌هایم گشوده شد.

از همان روز اولی که با خواندن کتابها و نشریات سازمان که توسط یکی از دوستان دبیرستانیم در اختیارم قرار می‌گرفت، با سازمان آشنا شدم و به‌سرعت تصمیم گرفتم که وارد کارها و فعالیت‌های بچه‌های هوادار مجاهدین در سراب شوم».

مصطفی در کوران فعالیت‌های مخفی آبدیده‌تر شد، ویژگیها و خصوصیتهای انقلابی او روی یاران و همرزمانش تأثیر می‌گذاشت، در این رابطه یکی از همرزمانش نوشته است: «همیشه در مقابل مشکلات و سختیها و در جایی که تصور می‌شد دیگر راهی وجود ندارد، این لبخند مصطفی بود که راه را باز می‌کرد. درست در جاهایی که مشکلات و خطرات ما را احاطه می‌کردند، این عزم و اراده مصطفی بود که تضادها و مشکلات را حل می‌کرد. من همیشه این ویژگی مصطفی را تحسین می‌کردم و از او خیلی چیزها یاد گرفتم "

مصطفای قهرمان طی ۲۰سال مبارزه و مجاهدت فعالیت‌های انقلابی بسیاری را انجام داد و سرانجام در یکی از آنها در درگیری قهرمانانه با پاسداران جنایتکار خمینی به‌شهادت رسید و به جاودانه فروغها پیوست و به عهد خود با خدا و خلق وفا کرد.

 

مجاهد قهرمان مصطفی مرادخانی در وصیتنامه‌اش چنین نوشته است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا جَاء نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ، وَرَأَیتَ النَّاسَ یدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا

به نام خدا و به نام مسعود و مریم، رهبران عقیدتیم

و به یاد شهدا و اسرای افتخارآفرین مجاهد خلق و تمام شهیدان راه صلح و آزادی که همیشه بر تارک زمان چون ستاره می‌درخشند.

من مصطفی مرادخانی فرزند غلامحسین متولد ۱۳۴۱ دارای شماره شناسنامه ۱۳۱۲۵، صادره از شهرستان سراب. با آگاهی و اشراف کامل، ایدئولوژی سازمان مجاهدین خلق را انتخاب کرده و در این راه پای نهادم.

شکر خدای که این راه را بر من گشود و مرا از پیچ و خم کوره راهها و تاریکی‌ها نجات بخشید و بر اوج شرف و آگاهی نشاند. شرف مجاهد بودن.

وصیتی که برای خانواده‌ام دارم، این است که مبادا بعد از مرگ من، ناراحت یا افسرده شوید. مگر شهادت در مکتب ما جز هجرتی از وابستگیها به رهایی، از نبودنها به بودنها و جهشی است از تاریکی‌های این جهان به روشنایی هستی و شهادتی است به حقانیت راهمان و من با تقبل چنین شهادتی به عهد و پیمانی که با خدا و خلق و راهبران عقیدتیم برای سرنگونی رژیم سفاک و پلید خمینی و رسیدن به جامعه بی‌طبقه توحیدی بسته‌ام وفا خواهم کرد و نشان خواهم داد به خمینی و خمینی‌صفتان که آتش مجاهد خلق چگونه رژیم وحشی و آدمکش او و جلادان ناپاکش را از هم خواهد پاشید.

هر مجاهد خلق در مسیر تکامل بخش خویش با آگاهی و ایمان به راهش و اتکا به ارزشهای مکتبی و انقلابیش گام برمی‌دارد. ارزشهایی که در پروسه تکاملی مجاهد خلق و به‌خصوص در انقلاب ایدئولوژیک دوباره زنده شدند. از ارزش کلمات گرفته تا زندگی و انسانیت که در فرهنگ ارتجاعی و ضدبشری خمینی رنگ باخته و بی‌محتوی و مبدل به ضدارزش شده بودند. با ایمان به پیروزی خلقمان و برپایی جامعهٔی که در آن نه از ظلم و ستم و نه از بهره‌کشی و استثمار و نه از جنگ و خون‌ریزی خبری نخواهد بود و ما آن وقت در پیروزی خلقمان زنده‌ایم، در صفا و صمیمیت، در پاکی و صداقت و در صلح و آزادی و در پیشرفت و ترقی زنده‌ایم.

وَسَیعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَی مُنقَلَبٍ ینقَلِبُونَ

مرگ بر خمینی درود بر رجوی

درود بر تمامی شهدا و اسرای انقلاب

درود بر اشرف و موسی

۲۰اردیبهشت۶۷

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/827f795d-082c-490f-b99e-0bd62fdb357d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات