728 x 90

با یاد مجاهد شهید سیدعباس (سعید) مروج

مجاهد شهید سیدعباس (سعید) مروج
مجاهد شهید سیدعباس (سعید) مروج

محل تولد: -
شغل: -
سن: 24
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرج
تاریخ شهادت: 12-1-1363
محل زندان: -

زندگینامه شهید


سعید در سال۱۳۳۹ در یک خانواده متوسط در شهریار کرج به دنیا آمد و تحصیلات خود را تا اخذ دیپلم در شهریار به پایان رساند. سعید در انقلاب ضدسلطنتی دیکتاتوری شاه فعال بود و یکی از نفراتی بود که در راه‌اندازی تظاهرات ضد شاه نقش کلیدی داشت. در همان سال بود که سعید با خواندن زندگینامه شهدای مجاهدین، هوادار سازمان مجاهدین شد و بعد از انقلاب ۵۷ به جمع هواداران مجاهدین پیوست و فعالانه در فروش نشریه و فعالیت‌های تبلیغی شرکت داشت.

سعید از جمله میلیشیاهایی بود که همواره با فالانژ های وحشی خمینی که مانع فعالیت‌ها می‌شدند، بی‌محابا از آزادی بیان دفاع می‌کرد و جسارت او در این رابطه زبان‌زد میلیشیاهایی بود که با او در یک اکیپ کار می‌کردند. در زمستان سال۵۹ سعید دستگیر شد و به دو سال زندان محکوم شد و بدون هیچ جرمی در فروردین سال۶۳ به جوخه اعدام سپرده شد. عبدالمجید برادر بزرگتر سعید نیز از مجاهدان دلبسته آزادی وطن بود که در زمستان سال۶۱ در یک درگیری خیابانی با پاسداران جهل و جنایت رژیم در تهران درگیر شد و تا آخرین گلوله قهرمانان جنگید و به عهد خود به آرمان آزادی و در راه سعادت خلق محروم وفا کرد و جان فدای آزادی نمود.

 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f6a60ed1-b20b-4f1f-9231-c206ec4cd99c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات