728 x 90

با یاد مجاهد شهید محمد حسن مشارزاده مهرابی

مجاهد شهید محمد حسن مشارزاده مهرابی
مجاهد شهید محمد حسن مشارزاده مهرابی

محل تولد: کرمان
شغل: معلم دبیرستان متوسطه
سن: 26
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 10-8-1361
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید محمدحسن مشارزاده چند ماه پس از شهادت همسرش صدیقه عالمزاده و در آبان ماه ۶۱، حین ورود به یکی از پایگاههایی که مورد شناسایی مزدوران خمینی واقع شده بود، به محاصره پاسداران درآمد و سرانجام پس از مقاومتی انقلابی به‌شهادت رسید.

محمد حسن و صدیقه از سال‌ها قبل فعالیت سیاسی خود را آغاز کرده بودند، آنها علاوه بر تکثیر و پخش اعلامیه، در کمک رساندن به خانواده‌های شهدا و زندانیان سیاسی و… فعال بودند.

محمد حسن از آنجا که موفق به برقراری ارتباط با سازمان نشده بود، به همراه تعدادی دیگر از یارانش گروه کوچکی را تشکیل داد و به‌دلیل فعالیت علیه رژیم شاه دستگیر شد و بیش از یک‌سال در اسارت مزدوران شاه بود.

پس از پیروزی انقلاب او و همسرش مدتی در کرمان و اهواز فعالیت می‌کردند، سپس به تهران آمدند و محمدحسن در ارتباط با نهاد محلات به فعالیت پرداخت.

پس از ۳۰خرداد سال۶۰ نیز او در ارتباط با پایگاههای محل استقرار مسئولان و فرماندهان یک بخش از سازمان، در تهران مسئولیتهای متعددی را به عهده داشت و در انجام آنها از جان و دل مایه می‌گذاشت.

احساس مسئولیت و روحیه گذشت و فداکاری او هیچگاه از خاطر همرزمانش محو نخواهد شد. مجاهد شهید محمد حسن مشارزاده یازدهمین شهید خانواده‌ٔ مجاهد پرور عالمزاده بود.

یادش گرامی.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7ba5f3c2-7d67-4517-b21e-fcc770b12f2e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات