728 x 90

با یاد مجاهد شهید علی داد معتمدی

مجاهد شهید علی داد معتمدی
مجاهد شهید علی داد معتمدی

محل تولد: گچسران
شغل:
سن: 27
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


علی داد معتمدی

تاریخ تولد:۱۳۴۰
محل تولد: گچساران
تحصیلات: دیپلم
سابقهٌ مبارزاتی: ۹سال
زندانی سیاسی: 1سال
علی داد معتمدی از جوانان غیور گچساران بود که فعالیتهای مبارزاتی خود را از سال ۵۷ آغاز کرد.او در جریان انقلاب ضد سلطنتی در منطقه خود فعال بود و در همان سال ب مجاهدین را شناخت و فعالیتش را با سازمان شروع کرد.

در دوران مبارزه سیاسی با رژیم خمینی یکی از هواداران پرشوری بود که سخت‌ترین شرایط را با گشاده‌رویی می‌پذیرفت، و در برابر ارتجاع و عناصر سرکوبگر آن ایستادگی می‌کرد.

در آغاز مبارزه مسلحانهٌ انقلابی علیه رژیم ضدبشری خمینی علی داد دستگیر و به یک سال زندان محکوم شد.

پس از آزادی از زندان درصدد وصل ارتباط خود با سازمان بود و در سال ۶۵توانست به یکی ازکشورهای همجوار برود و فعالیت خود را با هواداران سازمان آغاز کند.

او همواره خواستار اعزام به منطقه برای نبرد مستقیم با رژیم خمینی بود، سرانجام   در سال ۶۷ به منطقه رفت و در کسوت رزمندهٌ ارتش آزادببخش لباس رزم و شرف پوشید.

او در صحنهٌ عملیات شور و جسارت زیادی از خود نشان داد و شمار زیادی از دشمنان رابه خاک هلاک افکند.

یکی از همرزمانش که در صحنه شاهد دلاوری اوبود  نوشت:« وقتی علیداد را دیدم گفت:‌" مهم این است که به منطقه آمدم و رهبری را دیدم . حالا می‌فهمم که شما در کنار چه رحمت و نعمتی قرار داشته اید "».

در یکی از نبردهای فروغ علی‌داد قهرمان پس از به هلاکت رساندن تعدادی از مزدوران به شهادت رسید و در کهکشان شهیدان جاودانه شد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/88e73fb8-1128-43b9-83d2-53ead439c80b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات