728 x 90

با یاد مجاهد شهید ذکرالله متولی‌جویباری

مجاهد شهید ذکرالله متولی جویباری
مجاهد شهید ذکرالله متولی جویباری

محل تولد: قائمشهر
شغل: شهردار
سن: 38
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


ذکرالله متولی جویباری

تاریخ تولد: ۱۳۲۹
محل تولد: جویبار ـ مازندران
تحصیلات: دانشجوی فوق‌لیسانس تکنولوژی پزشکی
سابقهٌ مبارزاتی: ۱۰سال
«شمشیر را در قلبم پذیرای مولی قطره‌یی اشک بر چشمان خلقم هرگز».وصیت‌نامه ـ ۶۶/۳/۶

ذکرالله متولی‌جویباری در جریان انقلاب۵۷ با مجاهدین آشنا و در ارتباط با سازمان قرار گرفت. پس از انقلاب ضدسلطنتی در سال۵۸ اولین شهردار جویبار شد، اما به‌دلیل مردم‌دوستی در شهرداری عوامل رژیم آخوندی او را تحمل نکردند و بعد از هشت ماه اخراج گردید.

او تا ۳۰خرداد در جنبش معلمان قائمشهر فعالیت می‌کرد، بعد از ۳۰خرداد به‌علت شناخته‌شدگی در محل به تهران منتقل شد.

در سال۶۲ به خارج کشور رفت و در ارتباط با سازمان به فعالیت خود ادامه داد، در سال۶۴ به نوار مرزی اعزام شد و در قسمت امداد مشغول به کار شد.

طی چند رشته عملیات در موضع امدادگری در صحنه شرکت کرد، در عملیات کبیر فروغ جاویدان با شوری مضاعف به میدان شتافت و طی این نبرد حماسی در انجام وظایف انقلاببیش برای کمک‌رسانی به مجروحان از جان مایه گذاشت و خود به جاودانه‌فروغهای آزادی پیوست.

پیکر پاک او توسط همرزمانش به کربلا انتقال یافت و در خاکپای سرور آزادگان حسین‌بن‌علی (ع) به خاک سپرده شد.«…‌اگر این صلاحیت را داشته باشم که بگویم سربازی از خیل سربازان مسعود و مریم می‌باشم خدا را گواه می‌گیرم که جز راه و رسم آنها راهی نگزینم.

چرا که تنها با این راه است که می‌توان به سرمنزل مقصود یعنی الله رسید… و تنها در زیر چتر رهبری و هدایت آنهاست که نفس می‌کشم و با سفاکترین دژخیم تاریخ و زمانمان یعنی خمینی دژخیم مبارزه می‌کنم…».وصیت‌نامه ۶خرداد۶۶

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/61cde321-c8df-413d-bd38-1e9bf9690406"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات