728 x 90

با یاد مجاهد شهید حسینعلی متولی طاهر

مجاهد شهید حسینعلی متولی طاهر
مجاهد شهید حسینعلی متولی طاهر

محل تولد: بابل
شغل: کشاورز
سن: 27
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


حسینعلی متولی‌طاهر

تاریخ تولد: ۱۳۴۰

محل تولد: بابل

تحصیلات: دیپلم

سابقه مبارزاتی: ۱۰سال

زندانی سیاسی: ۳سال

حسینعلی متولی طاهر در سال۵۷ با سازمان آشنا شد، و همزمان از همان در تشکیلات سازمان در بابل به فعالیت پرداخت و در بخش روستاها مسئولیت به‌عهده گرفت.

در سال۵۸ عضو تیمهای میلیشیا بود و سپس فرماندهی میلیشیای روستا را بر‌عهده گرفت، وی هم‌چنین در ارسال و توزیع نشریه‌های سازمان نقش فعالی داشت.

مدتی قبل  از ۳۰خرداد۶۰ مسئولیت پیک شهری محل اقامت یکی مسئولان و حفاظت به‌عهده وی بود.  مرداد۶۰ دستگیر گردید و در شهریور۶۳ از زندان رهایی یافت، یک سال بعد  در آذر سال۶۴ خود را به پایگاههای سازمان در منطقه مرزی رساند.

در یکانهای رزمی سازماندهی شد و در چند رشته عملیات شرکت کرد، و  سرانجام در یکی از نبردهای فروغ جاویدان پس از نبردی قهرمانانه به‌شهادت رسید و به جاودانه‌فروغهای آزادی پیوست. «…‌این منطق تاریخ است که مرتجعان و سلاطین ظلم و جور همیشه مغلوب انقلابیون و تسلیم قانونمندیهای جامعه خواهند شد.

  من وظیفه خود می‌دانم به ندای رهبری و خروش مسعود لبیک گفته باشم، فدیه جان بسیار ناچیز است در مقابل این رهبری و این ایدئولوژی.

پس خدایا نزدیکی‌ام به رهبری مسعود و مریم را افزون کن و مرا شایسته گردان،  به پیمانی که بسته‌ام وفادار خواهم ماند.

هرچند و هرچه ضرورت امر مبارزه طلب کند، من با پای سر آماده‌ام، ما مجاهدین در این شکی نداریم که زندگی از آن ماست و زندگی در آستین فردای روشن ماست.

  دور نیست پیروزی محتوم خلق ما و رهایی و آزادی و برقراری عدالت اجتماعی و نوید جامعه بی‌طبقه توحیدی.

  خدایا رهبری مسعود و مریم را برایمان حفظ کن، برای مجاهدین خلق و برای خلق قهرمان ایران، تا این کشتی توفان‌زده را به ساحل نجات برسانند…». وصیت‌نامه ‌ـ‌ ۳فروردین۶۷

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/998df16c-0b5c-4fc3-ba0e-627e1a660851"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات