728 x 90

با یاد مجاهد شهید سیدناصر (حسن - کامران) موسوی اصل

مجاهد شهید سیدناصر (حسن - کامران) موسوی اصل
مجاهد شهید سیدناصر (حسن - کامران) موسوی اصل

محل تولد: آبادان
شغل:
سن: 25
تحصیلات: دانشجوی مهندسی
محل شهادت: مهاباد
تاریخ شهادت: 18-8-1364
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید سید ناصر موسوی (حسن) یکی از رزمندگان تیمهای مجاهد خلق بود که در روز ۱۸آبان۶۴ در ورودی شهر مهاباد در درگیری با مزدوران دشمن ضدبشر، قهرمانانه بشهادت رسید و به عهد خونین خود با خدا و خلق وفا نمود.

ناصر در سال۱۳۳۹ در یک خانواده محروم در آبادان متولد شد، دوران کودکی را در تنگدستی سپری کرد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در این شهر به پایان رساند. او که خود رنج و محرومیت را از کودکی لمس کرده بود، به‌زودی دریافت که ریشه همه ظلم و جنایتها و فقر و نابسامانی‌ها در حاکمیت رژیم وابسته شاه خائن است.

وی در جریان قیام ۵۷ فعالانه در راه‌اندازی تظاهرات و سازمان دادن اعتراضات مردم در آبادان شرکت کرد، مدتی پس از پیروزی قیام ناصر برای ادامه تحصیلات به هند رفت.

در آنجا بود که به گفته خودش زندگی واقعی یعنی آشنایی و ارتباط با سازمان را آغاز نمود و در انجمن دانشجویان مسلمان هند به فعالیت پرداخت. او درعین‌حال توانست تحصیلات خود را در رشته‌ٔ تعمیرات هواپیمایی بپایان برد.

از سال ۶۱ ناصر به‌صورت حرفه‌یی و تمام وقت در انجمن دانشجویان مسلمان هند به فعالیت پرداخت، طی این مدت، او چندین بار از مسئولان انجمن تقاضا کرده بود که برای شرکت در فعالیت‌های انقلابی به داخل کشور برود، اما هر بار بدلیل مسئولیتهایی که در انجمن داشت با درخواست او موافقت نشده بود.

سرانجام در مهرماه۶۳ با تقاضای ناصر موافقت شد و او در حالیکه از خوشحالی سر از پا نمی‌شناخت به کردستان اعزام شد و پس از دیدن آموزش‌های لازم در گردان آموزشی پیشمرگان، وارد تیم‌های تیم‌های رزمی شد. او در گزارشی در این زمینه نوشت: «منطقه برایم دنیای جدیدی در روابط مستقیم سازمان توحیدی مجاهدین بود که معنی انقلاب و انقلابی‌گری را فهمیدم»

 

ناصر، مجاهدی پرشور، با انگیزه و فعال بود و علاقه ویژه‌یی که نسبت به سایر همرزمانش داشت، باعث می‌شد خیلی زود با دیگران جوش رابطه انقلابی برقرار کند.

یکی از مسئولان گردان آموزشی پیشمرگه‌های مجاهد در مورد ناصر نوشته است: «با توجه به این‌که مقر آموزشی در دل کوهستان قرار داشت و بچه‌ها بایستی همه نوع امکانات استقراری صنفی را خودشان تأمین کنند، هر وقت ناصر را می‌دیدم در حال کار بود و از سر و رویش عرق می‌ریخت.

وی همواره خندان وخوشحال بود وقتی به او می‌گفتم خسته نباشی با لبخند همیشگی‌اش می‌گفت باید گذشته‌ها را جبران کرد، لحظه‌ای نباید درنگ نمود و باید هر لحظه آماده بود.

شب‌ها که همراه واحدها برای گشت‌زنی می‌رفتیم، ناصر در بالای کوه یک قسمت از پایگاه را حفاظت می‌کرد، برف تندی می‌بارید و باد سرد و بوران در جریان بود.

در آن حال ناصر را می‌دیدم محکم و استوار، لحظه‌ای غافل نمی‌ماند، با خشم و کین از خمینی یاد می‌کرد و سراپا شور مبارزه بود و برای هر نوع عملیات نظامی برعلیه پیرکفتارجماران و مزدوران آدمکش و شکنجه‌گر او، ابراز آمادگی می‌نمود».

انقلاب ایدئولوژیک درونی مجاهدین و شناخت رهبری عقیدتی، در مجاهد شهید ناصر موسوی همانند دیگر یارانش تحولات شگرفی ایجاد نمود و بر ایمان او افزود، اراده‌اش را خلل‌ناپذیرتر کرد و توانمندی‌های او را آزاد نمود.

او در این رابطه نوشت: «در جریان انقلاب ایدئولوژیک، یکبار مُردم و زنده شدم و اما ای‌ کاش صد جان داشتم تا آن را در راه آرمانهای این رهبری فدا می‌کردم و یقین دارم که آن را با خون خود امضاء خواهم کرد».

و آخرین برگ پرافتخار زندگی‌اش، نبرد و شهادت قهرمانانه‌ٔ او بود که سند افتخار دیگری برای شرف و عزّت خلق ما است. بی‌تردید با به زمین ریختن خون ناصر و یارانش هزاران مجاهد دیگر بپا خواهند خاست و بنیان ستم خمینی را از بیخ و بن برخواهند کند.

یادش گرامی باد

 

وصیتنامه‌ٔ مجاهد شهید ناصر موسوی (حسن)

وصیتنامه‌ٔ مجاهد شهید ناصر موسوی (حسن)

الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ حَسِيبًا.

آنانکه رسالتها و پیام‌های خدایی را می‌رسانند و از خدا خشیه و پروا دارند و جز از خدا از هیچکس ترس و بیعی به دل راه نمی‌دهند بس است خدا به حسابرسی و کارسازی

بنام خدا

و

بنام خلق قهرمان ایران

و

بنام مبشران رحمت و رهایی

(مسعود و مریم) رهبران عقیدتی‌ام

من ناصر موسوی وصیتنامه خود را همانند هر مجاهد دیگری در شرایطی می‌نویسم که در اوج آگاهی و فهم و شعور که تمامی آنرا مدیون رهبر عقیدتی‌ام می‌دانم می‌نویسم و در کمال و پاکی و تبلور شرف و شرافت.

سوگند به تمامی رنج اسیران و خون شهدا که به‌خاطر این رهبری ذیصلاح دیگر بار جان ناچیز خود را فدیه راه آزادی و رهایی این میهن به خون کشیده و خمینی زده کنم تا دیگر بار ثابت شود که راه و ایدئولوژی ناب توحیدی که ما به آن مسلح هستیم می‌تواند تنها راهگشای جامعه‌ٔ بی‌طبقه‌ٔ توحیدی باشد کل شی هالک الا وجهه

هر چیزی هلاک و نابود می‌شود به جز آن چیزهایی که در جهت و به جانب خداست.

ناصر موسوی ــ ۶۴/۸/۹

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a0d125d-fd00-4148-be3c-204e62f09a31"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات