728 x 90

با یاد مجاهد شهید ناهید موسوی الملکی

مجاهد شهید ناهید موسوی الملکی
مجاهد شهید ناهید موسوی الملکی

محل تولد: تبريز
شغل: دانش آموز
سن: 18
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: رشت
تاریخ شهادت: 12-7-1361
محل زندان: -

زندگینامه شهید


ناهید موسوی ۱۸ساله میلیشیای پرشوری بود که در شهر رشت در ماه مهر ۶۱ در درگیری نابرابر با پاسداران جنایتکار پس از نبردی جانانه سرفرزانه جانش را فدای آزادی مردم کرد و بشهادت رسید.
ناهید متودل سال ۱۳۴۳ در تبریز در یک خانواده مذهبی متولد شد. وی دانش آموزی پرشور و میلیشیای رزمنده مجاهد خلق بود. از ارتجاع و بنیادگرایی متنفر بود و عاشق سازمان و ایدئولوژی توحیدی و اسلام انقلابی بود. ناهید از مناسبات انسانی و نوع دوستی و محبت و عشق که ناشی از درک عمیق اش از ایدئولوژی ناب توحیدی و اسلام بردبار و انقلابی بود. هر روز در مسیر فدا و پاکباختگی مصمم‌تر از قبل می‌شد.
ناهید به برادرانش در فعالیت علیه دیکتاتوری شاه کمک می‌کرد. بعد از انقلاب ضدسلطنتی در دفاع از سازمان و ارزشهای آن به‌خصوص برادر مسعود، سرسخت و مقاوم و جنگنده بود. در دفاع از ارزشهای سازمان کوتاه نمیآمد. وی بارها و بارها سر ایستادگی و دفاع از رهبری مجاهدین مورد ضرب و شتم بسیجیهای وحشی قرار گرفت. اما ناهید مشکلات و کارشکنیها و اذیت و آزارهایی که از طرف عوامل رژیم ارتجاعی حاکم بر او و خانواده مجاهدش روا می‌شد، را به‌جان می‌خرید و در جنگ و درگیری با مزدوران رژیم فعالانه شرکت می‌کرد و هرگز در برابر مشکلات مسیری که انتخاب کرده بود سرخم نکرد. بلکه در کسوت یک میلیشیای پرشور در اکثر تظاهرات و درگیریها در تبریز شرکت فعال داشت. شور و شوق انقلابی ناهید و جنگندگی او در مقابل دشمن ضدبشر زبان‌زد خاص و عام بود.
یکبار در همین جنگ و گریز، پاسدار جانی قصد دستگیری او را داشت، ناهید به وی امان نداد و از خود دفاع کرد و با تهاجم به او و مجروح ساختن او توانست از چنگ آنها فرار کند.
ناهید در تابستان ۶۰ به همراه مادر و برادرش برای مأموریت به شهر ارومیه منتقل شد. در ارومیه یکی از مسئولان سازمان بود.
ناهید بعد از دستگیری برادرش حسین، بهمراه مادر و همسرش حسین حیدری از ارومیه به شهر رشت نقل مکان کرده و به فعالیتش ادامه داد. او در نبرد با رژیم ضدبشری خمینی دجال سر از پا نمی‌شناخت.
سرانجام در تهاجم سپاه جهل جنایت خمینی به پایگاه مجاهدین در شهر رشت ناهید تا آخرین گلوله جنگید و در یک درگیری نابرابر سرفرازانه جانش را فدای آرمانش نمود.
مادرش خدیجه مدنی (موسوی) و برادرش سیدحسین موسوی و همسرش حسین حیدری از شهیدان پرافتخار و سرفراز سازمان مجاهدین هستند.
برادر دیگر ناهید به‌نام حسن (کاظم) موسوی نیز بعد از ۴دهه نبرد و مبارزه برای آزادی و رهایی در اشرف۳ بر اثر بیماری درگذشت و به خیل شهیدان مجاهد خلق پیوست.

 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0647e10c-8137-4f4c-b1dd-c9d1edc523b9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات