728 x 90

به یاد مجاهد شهید مسعود نفیسی

مجاهد شهید مسعود نفیسی
مجاهد شهید مسعود نفیسی

محل تولد: تهران
شغل: دانشجو مهندسی ساختمان
سن: 37
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


مسعود نفیسی

تاریخ تولد: ۱۳۳۰

محل تولد: تهران

تحصیلات: دانشجوی راه و ساختمان ‌ـ‌ آمریکا

سابقه مبارزاتی: ۹سال

مسعود نفیسی در آمریکا و در رشته راه و ساختمان تحصیل می‌کرد، در سال۵۸ با انجمن دانشجویان مسلمان آمریکا ارتباط برقرار کرد و به فعالیت پرداخت.

پس از آن به یونان رفت و در آن‌جا با انجمن هواداران سازمان در یونان به فعالیت خود ادامه داد، و  در سال۶۴ به منطقه مرزی اعزام شد.

پس از گذراندن آموزشهای رزمی  در ارگانهای ارتش آزادیبخش سازماندهی شد، در آستانه عملیات فروغ جاویدان  وارد یکانهای رزمی شد، و با شور و شوق به کسب آمادگیهای لازم برای عملیات پرداخت.

این رزمنده دلیر طی نبردهای قهرمانانه‌اش در فروغ جاویدان تعدادی از مزدوران و پاسداران را از پای درآورد.

او   طی نبردی خونین در سه‌راه ملاوی در نزدیکی اسلام‌آباد مجروح شد و لحظاتی بعد در بالابلندترین قلهٌ زندگیش، به‌شهادت رسید. «…‌من فرزند خلق قهرمان ایرانم که خمینی دجال و ضدبشر، هست و نیست آنها را به حراج گذاشته است.

  افتخار می‌کنم که در روابط سازمان مجاهدین خلق ایران هستم…  سازمانی که  می‌رود تا برای همیشه در تاریخ ایران، ارتجاع از هر نوع آنرا از بیخ و بن برکند و به گورستان تاریخ بسپارد، تا شکوفه‌های آزادی و استقلال و عمران و آبادی و پیشرفت رستن آغاز کنند.

گردنها از یوغ آزاد شوند، شکنجه و اعدام و تزویر و ریا از ایران رخت بر‌بندد ، صلح و صفا و دوستی و همکاری و فداکاری جانشین آنها گردند». وصیت‌نامه ‌ـ‌ ۱۱آبان۶۶ 

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d7324085-e5c9-4308-ab6f-ff6dbefa7a70"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات