728 x 90

با یاد مجاهد شهید علی‌اصغر نیشابوری

مجاهد شهید علی‌اصغر نیشابوری
مجاهد شهید علی‌اصغر نیشابوری

محل تولد: تهران
شغل: -
سن: 36
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


علی اصغر نیشابوری

تاریخ تولد: ۱۳۳۱
محل تولد: تهران
تحصیلات: متوسطه
سابقه مبارزاتی:۱۰سال
علی‌اصغر نیشابوری همزمان با قیام ضدسلطنتی با مجاهدین آشنا شد، پس از شروع مبارزه مسلحانه به انجمن هواداران محلات جنوب تهران (انجمن پیام) وصل شد.

او مسئولیت پشتیبانی و تأمین تدارکات مورد نیاز تیمهای عملیاتی را به‌عهده داشت، در تیرماه۶۲ جهت وصل به سازمان از کشور خارج شد و در ارتباط با تشکیلات خارج کشور قرار گرفت.

  شهریور۶۴ به منطقهٌ مرزی اعزام شد و به واحدهای نظامی مجاهدین پیوست، او  در تعدادی از عملیات نظامی از‌جمله آفتاب و چلچراغ، شرکت داشت، در عملیات فتح مهران  عضو یکان تازه‌تأسیس مکانیزه بود.

او با دستی پر از تجربیات ذیقیمت نظامی و با قلبی سرشار از امید، عشق و ایمان  راهی رزم آخر شد. مجاهد شهید علی‌اصغر نیشابوری در عملیات فروغ جاویدان دلاورانه و پرشور جنگید و جان خود را فدیه رهایی خلق محبوبش نمود.«…‌نمی‌توانستم در برابر چنین جنایتکاری یعنی خمینی پلید و دارودسته دزد و جنایتکارش ساکت بنشینم.

به همین دلیل در ادامه راهی که در ایران برگزیدم، به منطقه آمدم تا سلاح به‌دست گرفته و در کنار مجاهدین تحت رهبری مسعود و مریم به‌خاطر آزادی میهن درزنجیرم قیام کنم.

آری  سلاح به‌دست گرفته‌ام تا انتقام خونهای به‌ناحق‌ریخته را از پاسداران ظلمت و تباهی خمینی بگیرم هر چند که خود به کاروان شهیدان خلق بپیوندم.باشد که در فردای آزادی میهن، من را در لبخندهای خلق آزادشده از زنجیر خمینی ببینید».وصیت‌نامه ‌ـ‌۷خرداد۶۵

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/89c7f029-3590-4984-9719-182aafb25086"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات