728 x 90

با یاد مجاهد شهید عفت نامدار

مجاهد شهید عفت نامدار
مجاهد شهید عفت نامدار

محل تولد: اراک
شغل: -
سن: 23
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


عفت نامدار

تاریخ تولد: اراک

محل تولد: ۱۳۴۴

تحصیلات: متوسطه

سابقه مبارزاتی: ۹سال

زندانی سیاسی: ۳سال

عفت نامدار بعد از پیروزی انقلاب ضدسلطنتی با مجاهدین آشنا شد، و از سال۵۸ به‌عنوان یک میلیشیا فعالیت تبلیغی و افشاگرانه خود علیه رژیم خمینی را آغاز کرد.

خرداد سال ۶۰ دستگیر شد و مدت سه سال در زندانهای خمینی بود، پس از رهایی از زندان در سال۶۳ تلاش خود را برای وصل به سازمان شروع کرد.

شهریور۶۴ در ارتباط مجدد با سازمان قرار گرفت و پس از آن همراه با مادر و خواهر مجاهدش به منطقه اعزام شد.

همزمان با ار تباط مجدد با سازمان در یادداشتی نوشت: «…‌تقاضای جنگیدن در گروهانهای رزمی مجاهدین خلق را می‌نمایم، و به این منظور آمادگی کامل جسمی و روحی خودم را جهت مبارزه در خط مقدم جبهه و شرایط ویژه آن اعلام می‌دارم».

عفت نامدار (مسعوده) پس از تشکیل ارتش آزادیبخش در تیپهای رزمی سازماندهی گردید، و در دوران جدید زندگی انقلابیش با جدیت و سخت‌کوشی بر مشکلات و تضادها غلبه کرد.

او گام‌به‌گام مراحل رشد انقلابی و نظامی خود را طی نمود، و در دو عملیات بزرگ آفتاب و چلچراغ شرکت کرد و دلاورانه جنگید.

در عملیات فروغ جاویدان فرماندهی یک گروه رزمی را به عهده داشت، این مجاهد دلیر در درگیری تپه‌های اطراف اسلام‌آباد قهرمانانه جنگید و به دست دژخیمان خمینی به‌شهادت رسید.

در این کارزار مادرش مجاهد قهرمان زهرا فتحیان و خواهرش مجاهد شهید عصمت نامدار نیز قهرمانانه جان باختند و به کهکشان شهیدان فروغ جاویدان پیوستند. نام این خانواده قهرمان مجاهد بر تارک افتخارات نسل مجاهد خلق همواره می‌درخشد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/236ba808-4b50-4be6-ae7c-c327d9b5c6aa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات