728 x 90

با یادمجاهد شهید شاهرخ نامداری مسجدی

شاهرخ نامدار مسجدی
شاهرخ نامدار مسجدی

محل تولد: مسجد سليمان
شغل: دیپلم
سن: 31
تحصیلات: -
محل شهادت: مسجد سلیمان
تاریخ شهادت: 0-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید

یادواره‌ مجاهد سر بدار شاهرخ نامداری مسجدی
‌شاهرخ در سال۱۳۳۶ در یک خانواده‌‌‌‌کارگری در مسجدسلیمان متولد شد، او پس از انقلاب ضد سلطنتی یک انجمن صنفی ـ سیاسی به‌نام کانون دیپلمه‌های بیکار مسجدسلیمان تشکیل داد.
تجمع اعضای رو به‌افزایش این کانون در فرمانداری مسجد سلیمان توسط پاسداران به‌شدت سرکوب شد.
 
از این پس شاهرخ به‌هواداران مجاهدین پیوست، در تابستان۵۸ او را به‌خاطر فعالیت تبلیغی به‌سود مجاهدین به‌زندان انداختند.
  پس از آزادی از زندان به‌فعالیت تمام‌وقت سیاسی روی آورد، و  از ۳۰خرداد سال ۶۰ تا اوایل سال۶۴ شاهرخ به‌حمایت از خانواده‌های زندانیان سیاسی و دیگر فعالیتهایی از این قبیل می‌پرداخت.
شاهرخ در ۱۵فروردین سال۶۴ در ماهشهر دستگیر شد و پس ۳سال رزم و مقاومت در زندان ، درجریان قتل‌عام تابستان سال۶۷ سربه دارشد.
 
دختر ۴ساله‌اش با یک دسته‌‌‌‌گل بابونه به‌جلو در زندان رفته بود تا پدرش را ملاقات کند. جلادان خمینی در مقابل زندان یک جلد قرآن و یک جلد نهج‌البلاغه به‌همراه لباسهای خونین شاهرخ، در مقابل دخترک گذاشتند و به‌او گفتند:«دیگر پدرت را نمی‌بینی، او را کشتیم». دخترک معصوم در کنار مادرش همین کلمات را تکرار می‌کرد. شاهرخ و شمار دیگری از قهرمانان شهید زندان مسجدسلیمان را در یک گور جمعی به‌خاک سپردند.
 
سلام بر آنان روزی که زاده شدند، روزی که به‌راه پرافتخار مجاهدین برای رهایی خلق و میهن قدم گذاشتند و روزی که سرفراز و پرغرور، پرچم هیهات منا‌الذله را به‌دست گرفتند و برای دفاع از ناموس کلمه و نام مقدس ”مجاهد خلق” برطناب دار و تیرک تیرباران بوسه زدند.

 

 

خاطرات


 

یکی از همزنجیران شاهرخ  درخاطره‌ای نوشت:« پس از این‌که شاهرخ به‌۷سال زندان محکوم شد، او را نزد ما آوردند.
در زندان گفت: «اسم دخترم را “طنین” گذاشته‌ام‌، این اسم را هم به‌این دلیل برایش انتخاب کرده‌ام تا طنین فریادهای هزاران هزار عمو و خاله‌یی باشد که در زندانها و شکنجه‌گاهها فریادشان و حتی نامشان را کسی نشنیده است».
دخترش در همان روزهای دستگیری او قدم به‌یک‌سالگی گذاشته بود، وقتی با او خداحافظی کردم و گفتم دارم نزد بچه‌ها به‌منطقه میروم، گفت:«سلام ما را برسان و بگو ما تا به‌آخر ایستاده‌ایم».

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eedb4d84-419e-47a7-8fef-b4ad6f1d453f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات