728 x 90

با یاد مجاهد شهید فرزانه نقشبندی

مجاهد شهید فرزانه نقشبندی
مجاهد شهید فرزانه نقشبندی

محل تولد: کرمانشاه
شغل: -
سن: 23
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


فرزانه نقشبندی

تاریخ تولد: ۱۳۴۴

محل تولد: کرمانشاه

تحصیلات: راهنمایی

سابقه مبارزاتی: ۶سال

فرزانه نقشبندی در سال۶۱ با مجاهدین آشنا شد و همزمان  همراه با هوادارانی که می‌شناخت، به‌ویژه خانواده‌های شهیدان و زندانیان سیاسی، فعالیت می‌کرد.

او ضمن تلاشهای افشاگرانه و فعالیتهای انقلابی، برای وصل ارتباط با سازمان مصممانه کوشش می‌کرد .

سرانجام فرزانه در سال۶۴ به سازمان وصل شد و در سال۶۶ به منطقه اعزام گردید، پیوستن به صفوف مجاهدین آغاز مرحله پربار دیگری در زندگی این مجاهد بود.

او که به‌رغم همه مشکلات  خود را به سازمان رسانده بود، سر از پا نمی‌شناخت و پس از گذراندن دوره آموزشی خواستار انتقال به واحدهای رزمی و جنگیدن با دژخیمان در صفوف مقدم نبرد شد: «…‌تقاضای جنگیدن در گروهانهای رزمی مجاهد خلق را می‌نمایم، و به این منظور آمادگی جسمی و روحی خودم را جهت مبارزه در خط مقدم جبهه و شرایط ویژهٌ آن اعلام می‌دارم…». تقاضانامه ـ ۱۶فروردین۶۶

شیرزن قهرمان مجاهد خلق، فرزانه نقش‌بندی، در تداوم مسیر انقلابی که با رنج و تلاش و انتخاب آگاهانه طی کرده بود، به قله پرشکوه فروغ جاویدان رسید.

او با شور رهایی و با عزمی جزم به میدان شتافت و در راه آزادی مردم و میهنش تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون پیکار کرد، و بر عهد و پیمان خونین خویش وفا نمود.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5125e02e-91f0-4cbd-add5-d9cff11a8544"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات