728 x 90

با یاد مجاهد شهید محسن نقشی نیا

مجاهد شهید محسن نقشی نیا
مجاهد شهید محسن نقشی نیا

محل تولد: پاوه
شغل: شغل آزاد
سن: 32
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


محسن نقشی‌نیا
تاریخ تولد: ۱۳۳۵
محل تولد: پاوه
تحصیلات: ‌دیپلم
سابقهٌ مبارزاتی: ۱۱ سال
زندانی سیاسی: ۲ سال
محسن نقشی‌نیا در سالهای ۵۶و ۵۷ با مجاهدین آشنا شد، و از سال۵۸ فعالیتش را شروع کرد، او   با تشکیلات مجاهدین در کرمانشاه در ارتباط بود و برای گرفتن نشریه مجاهد و کتاب از پاوه به کرمانشاه می‌آمد.

او هر بار با دستی پر از کمکها و هدایای مردم پاوه برای سازمان به کرمانشاه می‌آمد، و با دستی پر از نشریه‌ها و کتابهای سازمان به پاوه برمی‌گشت.

پس از ۳۰خرداد۶۰ و شروع مبارزه مسلحانه  به شاخه‌ٌ سنندج وصل شد، در سال۶۱ همراه با تعدادی از هواداران دستگیر شد و دو سال در زندان و زیرشکنجه دژخیمان خمینی بود.

  سال۶۴  پس از رهایی از زندان، ارتباط دوباره خود را با سازمان برقرار کرد و به منطقه مرزی اعزام گردید.

محسن دلیر به آرمان مجاهدین و رهبری آن ایمان داشت و عشق می‌ورزید، ایمان و عشقی که پشتوانه مسئولیت‌پذیری و مجاهدت مستمر او در صفوف مجاهدین و ارتش آزادی بود.
مجاهد خلق محسن نقشی‌نیا در فروغ جاویدان به‌خاطر آرمان و عقیده‌اش و به‌خاطر آزادی مردمی که به آنها عشق می‌ورزید به میدان شتافت.

او در نبردهای حماسی فروغ جاویدان، بالاترین فراز زندگیش را رقم زد، قهرمانانه جنگید و سرانجام خون پاکش را فدیه راه آزادی مردم ایران و خلق محبوبش کرد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/31d8686c-e2e5-43ca-86a2-ef8358d3c030"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات