728 x 90

با یاد مجاهد شهید گل‌آقا نارویی

مجاهد شهید گل‌آقا نارویی
مجاهد شهید گل‌آقا نارویی

محل تولد: زابل
شغل:
سن: 30
تحصیلات: لیسانس
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


گل آقا نارویی

تاریخ تولد‌: ۱۳۳۷
محل تولد‌: زابل
تحصیلات‌: لیسانس
سابقهٌ مبارزاتی‌: ۱۱سال
گل‌آقا نارویی د  اواخر سال۵۶با مسائل سیاسی آشنا شد، و  در تظاهرات و اعتراضات ضدسلطنتی فعالانه شرکت کرد.

در سال۵۸ با مجاهدین آشنا شد و به‌عنوان یک هوادار به فعالیت پرداخت،  بعد از ۳۰خرداد سال۶۰ در زاهدان در طرحهای شناسایی عوامل و مراکز سرکوب و شکنجه، تهیهٌ امکانات، پایگاه و سلاح و… فعالیت داشت.

 پاییز سال۶۰ به تشکیلات خارج کشور وصل شد و مسئولیتهای مختلفی را در زمینه اعزام نیرو به‌عهده گرفت، و  تا سال۶۶چند مأموریت ویژه را از‌جمله در زمینه نیرویی را با موفقیت به انجام رساند.

سپس به منطقه اعزام شد، و  در آستانه اعزام به منطقه طی درخواستش نوشت:«…‌با دل و جان از سازمان پرافتخار مجاهدین خلق تقاضا می‌نمایم   من را جهت شرکت در جنگ با خمینی ضدبشر تحت رهبری مسعود و مریم به منطقه اعزام نماید.

با تک‌تک سلولهایم شهادت می‌دهم، با آگاهی و ایمان کامل که در این راه پرافتخار هیچ باکی از شهید شدن و سایر ابتلائات ندارم و سعادت ابدی خود را در این راه می‌بینم…».تقاضانامه ـ‌۱تیر۶۶

او در آستانه عملیات فروغ جاویدان وارد یکانهای رزمی شد و قدم به میدان نبرد گذاشت، در این عملیات قهرمانانه  جنگید و در حالی که به شدت مجروح شده بود به بیمارستان منتقل شد. اما معالجات موثر واقع نشد و در اوج شرف و افتخار به‌شهادت رسید.

پیکر پاکش در خاکپای سرور شهیدان امام حسین(ع) در کربلا به‌خاک سپرده شد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ae4fd81a-e174-463c-ac0b-91b32216756c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات