728 x 90

با یاد مجاهد شهید حسینعلی نصر آزادانی

مجاهد شهید حسینعلی نصر آزادانی
مجاهد شهید حسینعلی نصر آزادانی

محل تولد: اصفهان
شغل:
سن: 32
تحصیلات: فوق دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


حسینعلی نصرآزادانی

تاریخ تولد: ۱۳۳۵

محل تولد: اصفهان

تحصیلات: فوق‌دیپلم

سابقه مبارزاتی: ۱۵سال

حسینعلی آزادانی در سال۱۳۵۲ با مجاهدین آشنا شد، و  در زمستان۵۷ با مجاهدین آزاد شده از زندانهای شاه در ارتباط قرار گرفت.

  از آغاز پیروزی انقلاب در جنبش ملی مجاهدین در اصفهان، مسئول بخش دانشجویی بود، سپس مسئولیت حفاطت از میلیشیا و تیمهای تبلیغی را به‌عهده گرفت.

مدتی بعد به کرمانشاه منتقل شد و مسئول تبلیغات جنبش مجاهدین در آن منطقه شد، پس از شروع مبارزه مسلحانه در بخش تدارکات نظامی فعالیت می‌کرد و مدتی نیز فرمانده سه تیم عملیاتی بود.   ۲۳ بهمن۶۰ به پایگاههای مجاهدین در منطقه اعزام شد، از ابتدای  تشکیل واحدهای نظامی مجاهدین و بعد از آن گردانهای رزمی در آنها سازماندهی شد، و در مأموریتهای نظامی متعددی شرکت داشت. در چند عملیات ارتش آزادی و نبردهای آفتاب و چلچراغ با دلاوری تمام درحالی‌که فرماندهی یک دسته رزمی را به‌عهده داشت  جنگید.

در فروغ‌جاویدان با عشقی سرشار برای آزادی میهن و مردمش وارد میدان شد، و در یکی از نبردهایش دامن محبت به خون رنگین کرد و به جاودانه‌فروغهای آزادی پیوست. «…‌من آتشم، فرزند بمب و انفجار، من خشمم، فرزند انتقام، من جرقه‌ام فرزند باروت، من مجاهدم، فرزند خلق قهرمان ایران که در ۳۰خرداد۶۰ متولد شدم.

شماره شناسنامه‌ام بی‌نهایت، صادره از میدانهای رزم و نبرد بی‌امان علیه دجال زمان است.

آری من یک مجاهدم، فرزند مسعود و مریم، این منجیان بزرگ بشریت، این حاملان کلام خدا، این منادیان آزادی و برپاکنندگان قسط». وصیت‌نامه ‌ـ‌ ۱۹شهریور۶۶ 

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/745522bd-2356-4bf3-b8f8-5b6c472c00be"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات