728 x 90

با یاد مجاهد شهید سید مرتضی ناصری

مجاهد شهید سید مرتضی ناصری
مجاهد شهید سید مرتضی ناصری

محل تولد: تهران
شغل:
سن: 29
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


سید مرتضی ناصری

تاریخ تولد: ۱۳۳۸
محل تولد: تهران
تحصیلات: دیپلم
سابقه مبارزاتی:۱۰سال
«…‌بار خدایا تو را شکر می‌کنم که در تیره‌ترین ادوار تاریخ این میهن به‌خون‌نشسته، در رکاب این رهبری می‌توانم در راه رهایی خلقم به مبارزه برخیزم و دینم را به خلقم ادا نمایم.

بار خدایا تو شاهدی اگر کار خیری از من سر زده همه و همه مدیون این بندگان شایسته‌ات است و  اینها بودند که درس وفا و فدا را به من و ما آموختند.

  اینها بودند که راه را به ما نشان دادند و راه رهایی بشریت را به ما آموختند، پس بدین‌همه تو را شکرگزارم…».نامه به رهبری ‌ـ ۱۴دی۶۵

مرتضی ناصری در دوران انقلاب در تظاهرات و در حمله به پادگانهای عشرت‌آباد و سلطنت‌آباد شرکت داشت.، و از سال۵۸ در ارتباط مستقیم با مجاهدین خلق قرار گرفت.

  سال۶۱ به خارج کشور اعزام گردید و تا سال۶۵ در قسمتهای مختلف فعالیت داشت،در پرتو انقلاب ایدئولوژیک مجاهدین در سال۶۴، اراده و عزم انقلابیش، بیش از پیش صیقل خورد و به کادری همه‌جانبه و مجاهدی تمام‌عیار برای انقلاب و برای خلقش تبدیل شد.

مرتضی در سال۶۵ به واحدهای نظامی در نوار مرزی پیوست.«… اجازه دهید به منطقه بروم تا سلاح مجاهدین شهید را بر دوش کشم ، از خدا می‌خواهم که این شایستگی را به من بدهد تا در سنگری که آنها خونشان بر زمین ریخت، دینم را ادا نمایم…». تقاضانامه ـ ۲۶خرداد۶۵

مرتضی در آموزشها، تمرینها و در نبردها به پیش می‌تاخت و نگاهش همواره رو به آینده بود، در فروغ جاویدان هم با تمام توش و توان و جانمایه‌اش وارد میدان شد و خون پاکش را در اوج سرافرازی هدیه خلق و میهن کرد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c9b95715-1e6d-4b7f-8c27-778f14509c84"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات