728 x 90

با یاد مجاهد شهید مجید نظری

مجاهد شهید مجید نظری
مجاهد شهید مجید نظری

محل تولد: تهران
شغل: ورزشکار ، جودو
سن: 19
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 13-7-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید مجید نظری در سال۱۳۴۱ در محله مرتضوی واقع در جنوب غرب تهران به دنیا آمد. ورود مجید به هنرستان با اوجگیری قیامهای انقلاب ضدسلطنتی و تغییر فضای مدارس و دانشگاهها همراه بود.

مجید هم جوانی از بیشمار جوانهای نسل مبارزی بود که پا به قیام و مبارزه علیه نظام فاسد سلطنتی گذاشت، وی پس از آشنایی با راه و آرمان مجاهدین مثل تمام میلیشیاهای مجاهد خلق هیچ فرصت و هیچ امکانی را برای روشنگری و ترویج حقیقت از دست نمی‌داد. او می‌دانست که آخوندها برای به یغما بردن چه گوهری خیز برداشتند و می‌دانست که خمینی قبل از هر چیز قلب آزادی را نشونه رفته است.

او در تمامی میتینگ‌ها شرکت می‌کرد و همیشه پای ثابت فروش نشریه و کتابهای سازمان بود، و با وجودیکه ورزشکار بود اما روزی نبود که با سر و صورت زخمی به خانه نرود. اما هر بار با عزمی جزم‌تر در مقابل چماقداران می‌ایستاد، و کتک می‌خورد تا گواه و شاهدی باشد بر حقانیت یک راه و یک آرمان.

پس از ۳۰خرداد ۶۰ نیز او مانند سایر همرزمانش را بیش از‌ پیش عزمش را برای مبارزه جزم کرد و به مبارزه ادامه داد و یک روز از مادرش خداحافظی کرد و برای پیوستن به پایگاههای مقاومت خانه را ترک کرد.

مجید در بیستم شهریورماه سال۱۳۶۰ در جریان یک درگیری با پاسداران خمینی دستگیر شد و بعد از ۲۳روز مقاومت و پایداری در برابر شکنجه‌های قرون‌وسطایی آخوندها، در روز ۱۳مهر آن سال به همراه ۶۰ همرزم مجاهد دیگرش سرفرازانه در برابر جوخه‌های تیرباران خمینی ایستاد و جاودانه شد.

 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c8b74253-03e3-4274-a899-1db7cb9cdee1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات