728 x 90

با یاد مجاهد شهید نصرالله نکویی

مجاهد شهید نصرالله نکویی
مجاهد شهید نصرالله نکویی

محل تولد: بناب
شغل: تکنسین
سن: 30
تحصیلات: فوق دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


نصرالله نکویی

 تاریخ تولد: ۱۳۳۷

محل تولد: بناب

تحصیلات: فوق‌دیپلم مکانیک

سابقه مبارزاتی: ۱۰سال

زندانی سیاسی: ۲.۵سال

نصرالله نکوئی در زمان انقلاب ضدسلطنتی با مطالعه کتابها و زندگینامهٌ‌ شهیدان با مجاهدین آشنا شد و در تظاهرات حرکتهای مردمی شرکت کرد.

بعد از قیام  در تظاهرات، میتینگها و برنامه‌های سازمان شرکت داشت، در سال۵۹ در ارتباط با انجمن محلات در تبریز کار می‌کرد و فعالیتش را گسترش داد.

 فروردین سال۶۰ توسط مزدوران کمیته دستگیر و روانه زندان شد، مدت ۲سال و نیم در زندان خمینی بود و در برابر شکنجه‌های دژخیمان مقاومت کرد.

نصرالله پس از رهایی  از زندان درصدد وصل به سازمان برآمد و در دیماه۶۲ در منطقهمرزی به سازمان وصل شد.

او مدتی در بخشهای حفاظتی قرارگاهها و پایگاههای سازمان مسئولیت داشت، و  چندی نیز در امور تأسیساتی، پشتیبانی و خدماتی فعالیت می‌کرد.

جدی، پیگیر و سخت‌کوش بود و از انگیزه‌های چشمگیر انقلابی برخورداربود، از خمینی کینه‌یی عمیق به دل داشت و عشقی پرشور نسبت به رهبری سازمان در قلبش زبانه می‌کشید.

نصرالله به‌خصوص در دورانی که قرارگاههای ارتش آزادیبخش در حال شکل گرفتن بود، تلاش بسیاری برای راه‌اندازی آنها کرد.

پس از یک هفته کار شبانه‌روزی برای آماده‌سازی فروغ ، سرانجام به صحنه عملیات شتافت،  در نبردهای سخت و سنگین شرکت کرد و در آخرین فراز زندگی انقلابیش پس از چندین رشته نبرد، دلاورانه به‌شهادت رسید و خون پاکش را فدیهٌ آزادی مردم ایران و سربلندی نسلهای آینده این میهن کرد. 

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9bb0eefc-e07d-446d-a3bf-b19cf52b9f53"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات