728 x 90

با یاد مجاهد شهید مهدی نمونه‌خواه

مجاهد شهید مهدی نمونه خواه
مجاهد شهید مهدی نمونه خواه

محل تولد: -
شغل: دانشجو
سن: 26
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 0-0-1361
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید مهدی نمونه خواه در سال۱۳۳۵ در تبریز متولد شد، فعالیت‌های سیاسی او از سال۵۴ و حین دوران ادامه تحصیلات آغاز شد.

او در آن سال از طریق آشنایی با دانشجویان مبارز و مترقی واز جمله دانشجویان هوادار سازمان، فعالیت‌های خود را در جهت تکثیر و توزیع جزوه‌ها و نشریه‌های مجاهدین آغاز کرد. مهدی از جمله دانشجویان مجاهد و انقلابی بود که در رهبری و هدایت قیام ۲۹بهمن تبریز (سال ۱۳۵۶) نقش بسیار زیادی داشت.

مهدی چند روز پس از آن دستگیر و به مدت ۲ماه زندانی شد، پس از آزادی از زندان وی همراه با تعدادی دیگر از دانشجویان مجاهدی که در ارتباط با سازمان بودند، فعالیت‌های خود را به‌طور منظم و حرفه‌یی آغاز نمود. آنها در راه‌اندازی تظاهرات برعلیه رژیم شاه در محله‌های مختلف شهر تبریز نقش به‌سزایی داشتند.

پس ازپیروزی انقلاب مهدی در رابطه با ستاد سازمان در شهر تبریز، به‌طور حرفه‌یی به فعالیت پرداخت. او در کلاس‌های آموزشی که تحت مسئولیت برادران مجاهدی چون مجاهد شهید سیاوش سیفی برگزار می‌شد، شرکت می‌نمود.

مهدی طی فعالیت‌های اجتماعی گسترده‌یی که در رابطه با قسمت کارگری ستاد تبریز داشت، دو بار دستگیر و به مدت چند ماه در زندان بود.

از اوایل سال۶۰ مهدی به شهر ارومیه منتقل گردید و به‌عنوان یکی از اعضای شورای تشکیلات سازمان در آن شهر به انجام مسئولیت پرداخت.

پس از ۳۰خرداد سال۶۰ او مسئولیتهای مختلفی را در رابطه با پایگاههای مقاومت مجاهدین به‌عهده داشت. در آبانماه سال۶۱ مهدی به کردستان منتقل شد و در مقرهای مجاهدین در منطقه به فعالیت پرداخت.

او در قسمت تدارکات منطقه کارمی کرد، اما در جریان حمله مزدوران رژیم در خط مقدم جبهه «هومل» با آنها به نبرد پرداخت.

در جریان درگیریهای شدید و حماسی پیشمرگان مجاهد خلق در جبهه «هومل»، پیشمرگه مجاهد خلق مهدی نمونه خواه (کاک افشین) در اثر اصابت ترکش خمپاره بشهادت رسید.

یادش گرامی باد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/47bb4145-3f1c-4e14-9fc2-2fb636fcfa94"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات