728 x 90

با یاد مجاهد شهید احمد نیک‌اندیش

مجاهد شهید احمد نیک اندیش
مجاهد شهید احمد نیک اندیش

محل تولد: مشهد
شغل: دانشجوی فیزیک
سن: 29
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 1-1-1361
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید احمد نیک‌اندیش طی دوران دبیرستان و از طریق یکی از اقوام نزدیکش که در ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران بود، با سازمان و اهداف و آرمانهای توحیدی آن آشنا شد.

او پس از ورود به دانشگاه تربیت معلم در سال۵۲، در فعالیت‌های صنفی ــ سیاسی دانشجویی شرکت کرد، و نخستین فعالیت‌های سیاسی خود را در کنار دیگر دانشجویان هوادار سازمان آغاز کرد.

احمد ضمن تلاش برای برقراری ارتباط با مجاهدین خلق، زندگینامه‌ها و دفاعیات مجاهدین را تکثیر و توزیع می‌کرد و نظرات انقلابی مجاهدین را ترویج می‌کرد.

در ادامه این تلاش‌ها احمد با مجاهد شهید محمدعلی مهدوی که دانشجوی همان دانشگاه بود ارتباط برقرار کرد و از این طریق فعالیت‌های انقلابی خود را هر چه بیشتر با خطوط سازمان همآهنگ سازد.

مجاهد شهید احمد نیک اندیش در سال۵۴ با مجاهد شهید گیتی صادق ازدواج کرد، و در شرایطی که ضربه خیانت‌بار اپورتونیستی چپ‌نما بر پیکر سازمان وارد شده بود، این زوج انقلابی صمیمانه به اهداف و آرمانهای مجاهدین عشق می‌ورزیدند و برای بر قراری ارتباط با مجاهدین تلاش می‌کردند.

آنها توانستند ارتباط خود را با مجاهد شهید محمدعلی مهدوی که در آن زمان مخفی شده بود حفظ کنند، اما پس از شهادت محمدعلی در سال۵۶ ارتباط آنها نیز قطع شد.

در جریان اوجگیری انقلاب ضدسلطنتی و گشوده شدن زندانهای شاه به دست مردم، مجاهد شهید احمد نیک اندیش مشتاقانه به دیدار مجاهدین ازبند رسته شتافت و مجدداً موفق به برقراری ارتباط با سازمان شد.

از آن پس او و همسر مجاهدش گیتی با عشق و شور فراوان به‌طور حرفه‌یی فعالیت‌های انقلابی خود را آغاز کردند و به انجام مسئولیتها و وظایف انقلابی خود پرداختند.

از جمله اقدامات و فعالیت‌های احمد می‌توان به نقش او در پایه‌ریزی انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه تربیت معلم، هم‌چنین به کارآیی ویژه او در قسمت تبلیغات انجمن به‌دلیل مهارتش در طراحی خطاطی اشاره نمود.

از سال۵۹ به بعد احمد به ترتیب در قسمت انتظامات و نهاد محلات شروع به کار کرد، پس از ۳۰خرداد ۶۰ مسئولیت سازماندهی بخشی از هواداران سازمان در محلات جنوب شهر تهران برعهده او قرار داشت.

احمد در جریان حماسه خونین اول فروردین ۶۱ یا فداکاری، از خود گذشتگی، قاطعیت و جسارت انقلابی و سرانجام شهادت قهرمانانه‌اش، یکی از درخشان‌ترین صفحات زندگی انقلابی خود را رقم زد و جان بر سر عهد وپیمان خونینش با خدا و خلق باخت.

یادش گرامی باد

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

مجاهد شهید احمد نیک اندیش

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/07a20e1c-dd36-45a9-a51a-bcc3b78eff96"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات