728 x 90

با یاد مجاهد شهید علی نیک بخت

مجاهد شهید علی نیک بخت
مجاهد شهید علی نیک بخت

محل تولد: شهر کرد
شغل: دانشجوی مهندسی
سن: 27
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


علی نیک‌بخت

تاریخ تولد: ۱۳۴۰

محل تولد: شهر کرد

تحصیلات: دانشجوی مهندسی مکانیک ـ آمریکا

سابقه مبارزاتی: ۱۰سال

علی نیک‌بخت در مهرماه۵۷ برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و همزمان با تحصیلاتش با انجمن هواداران مجاهدین ارتباط برقرار نمود.

در سال۶۰ با شروع مبارزه مسلحانه  درحالی‌که در سال آخر دانشگاه بود، تحصیل را رها کرد و مبارزه تمام‌عیار و حرفه‌یی را انتخاب نمود، تا به مسئولیت انسانی و انقلابیش پاسخ دهد.

در سال۶۴  او که به افق تابناکی چشم دوخته بود، تصمیم دیگری در جهت ارتقای مبارزه‌اش گرفت، خواستار اعزام به منطقه و شرکت در صفوف مقدم نبرد شد: «…‌امیدوارم که به چنان صلاحیتی رسیده باشم که شایسته مبارزه و بودن در صفوف مقدم جبهه را داشته باشم…». تقاضانامه ـ ۱۳مرداد۶۴

  مرداد۶۴  علی به منطقه مرزی اعزام شد و پس از گذراندن هنگ آموزشی به یکی از واحدهای نظامی منتقل شد.

 مدتی نیز در فرستنده صدای مجاهد در بخش فنی و حفاظت مسئولیت داشت، و  در عملیات فروغ جاویدان در صحنه‌های مختلف این نبرد حضور فعال داشت.

او   مسئولیت جابه‌جایی رزمندگان را در شرایط سخت و متحول صحنه‌های نبرد به‌عهده داشت، و  سرانجام در حین انجام مأموریت  پس از درگیری سخت با مزدوران  به‌شهادت رسید، عهد و پیمان و انتخاب سترگش را با خون امضا کرد و به کهکشان جاودانه‌فروغها پر کشید. 

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/039ab743-b400-44b8-b876-4a1611a70702"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات