728 x 90

با یاد مجاهد شهید جلیل نوبخت

مجاهد شهید جلیل نوبخت
مجاهد شهید جلیل نوبخت

محل تولد: مشهد
شغل: دانشجوی مهندسی
سن: 27
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


جلیل نوبخت

تاریخ تولد: ۱۳۴۰

محل تولد: مشهد

تحصیلات: دانشجوی الکترونیک

سابقه مبارزاتی: ۱۱سال

جلیل نوبخت در سال۵۶ با مجاهدین آشنا شد و همزمان د دفاعیات بنیانگذار شهید سازمان سعید محسن و دیگر اعضای قدیمی سازمان را به‌دست آورد و مطالعه کرد.

درجریان انقلاب ضد سلطنتی  در تظاهرات و اعتراضات علیه دیکتاتوری شاه به‌طور فعالی شرکت کرد.

پس از پیروزی انقلاب و ورود به دانشگاه در سال۵۸، با انجمن دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک ارتباط برقرار کرد و به فعالیت پرداخت.

پس از بسته‌شدن دانشگاهها به مشهد بازگشت و به فعالیت خود ادامه داد، پس از شروع مقاومت مسلحانه به اندیمشک رفت و در آن‌جا با عده‌یی دیگر از هواداران به فعالیت پرداخت.

  سال۶۲ به منطقه رفت و پس از گذراندن آموزشها در واحدهای عملیاتی سازماندهی شد، و در بیش از ۱۳رشته عملیات موفقیت‌آمیز شرکت داشت.

پس از  تشکیل ارتش آزادیبخش  به‌عنوان مربی،  آموزش نیروهای جدیدالورود را به‌عهده گرفت، و  پس از آن در چندین رشته عملیات از سلسله عملیات ارتش آزادیبخش شرکت کرد.

جلیل در عرص  رزم و نبرد  رزمنده‌یی جنگاور و فرمانده‌یی مجرب بود، در عملیات آفتاب و چلچراغ با شجاعت همراه با همرزمان تحت فرماندهی خود سنگرهای دشمن را یکی پس از دیگری فتح کرد و منهدم ساخت.

در عملیات کبیر فروغ جاویدان درحالی‌که فرماندهی یک گردان رزمی را بر‌عهده داشت، طی چند روز نبرد سنگین  صدها تن از مزدوران دشمن را به خاک هلاک افکند.

مجاهد خلق جلیل نوبخت طی یکی از نبردها قهرمانانه به‌شهادت رسید و به جاودانه‌فروغها پیوست. پیکر پاک این شهید قهرمان توسط اهالی شهر کرند به خاک سپرده شد. 

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be1ea792-86a9-4e46-9d0d-424a78ec760e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات