728 x 90

با یاد مجاهد شهید محمدابراهیم نورایی

مجاهد شهید محمدابراهیم نورایی
مجاهد شهید محمدابراهیم نورایی

محل تولد: لارستان
شغل:
سن: 29
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


محمدابراهیم نورایی

تاریخ تولد: ۱۳۳۸
محل تولد: لارستان
تحصیلات: دیپلم
سابقه مبارزاتی: ۱۱ سال
محمدابراهیم نورایی در سالهای۵۶ و ۵۷ به‌طور فعال درتظاهرات ضدسلطنتی شرکت داشت، همزمان با اعلام کاندیداتوری برادر مجاهد مسعود رجوی در اولین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در سال58، با مجاهدین آشنا گردید.

در سال۶۰ از ایران خارج شد و در ارتباط با تشکیلات خارج کشور فعالیتش را دنبال کرد، وی مسئولیت تبلیغی مانند پخش نشریه یا جمع‌آوری کمک مالی از هواداران را به‌عهده داشت.

  سال۶۲ آمادگی خود را برای اعزام به منطقه اعلام کرد و همه امکاناتش را در اختیار سازمان قرار داد.، در اردیبهشت۶۳ به منطقه رفت و پس از فراگیری آموزش، عضو تیمهای نظامی مجاهد خلق شد.

 ابراهیم در سالهای بعد مسئولتیهای متعددی را در ارتش آزادیبخش به‌عهده داشت و در عملیات آفتاب و چلچراغ و فروغ جاویدان شرکت کرد.

او در عملیات فروغ جاویدان در کنار فرمانده‌اش مجاهد شهید محمد معصومی، فرمانده مسلم،پیکار کرد و در کنار او به خاک افتاد و در اوج شرف و افتخار به‌شهادت رسید.«…‌تا آخرین قطره خونم گوش به فرمان شما هستم. سوگند می‌خورم تا سرنگونی پیرکفتار ارتجاع و محو تاریخی این نظام پوسیده و تحقق جامعه بی‌طبقه توحیدی سلاح خویش را بر زمین نگذارم و دست از پیروی از  شما برندارم…».نامه به رهبری ـ‌۱۰خرداد۶۴

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ad5260a1-564e-4d39-8483-2e5fa95c42be"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات