728 x 90

با یاد مجاهد شهید علاءالدین نوری

مجاهد شهید علاءالدین نوری
مجاهد شهید علاءالدین نوری

محل تولد:
شغل:
سن: 29
تحصیلات:
محل شهادت:
تاریخ شهادت: 18-10-1361
محل زندان:

زندگینامه شهید


روز ۱۸ دیماه سال۶۱ مجاهد خلق مهندس علاءالدین نوری عضو انجمن دانشجویان مسلمان آمریکا در بیمارستانی در شهر دالاس آمریکا پس از ۱۰روز تحمل درد جان‌فرسا در اثر سانحه آتش‌سوزی در کارگاه نجاری‌اش به‌شهادت رسید.

یک سال و نیم پیش از این تاریخ رزمندگان مجاهد خلق برای تأمین نیازهای مالی و تدارکاتی‌شان در جنگ علیه رژیم خمینی استمداد طلبیدند.

برای پاسخگویی به این استمداد اتحادیه انجمنهای دانش‌آموزان مسلمان از کلیه‌ٔ اعضاء و هواداران خود درخواست کرد کلیه امکانات و توانائی‌ها و خلاقیتهای خویش را بمثابه یک پشت جبهه قوی در جهت پاسخ به قسمتی از نیازهای تدارکاتی و مالی رزمندگان مجاهد خلق و هسته‌های مقاومت مردمی بسیج کنند.

مجاهد شهید علاء نوری یکی از صدها نفری بود که به این درخواست پاسخ مثبت داد و در یک کارگاه مبل سازی با چند نفر دیگر از اعضاء و هواداران انجمن دانشجویان مسلمان آمریکا به‌کار نجاری پرداخت.

روز ۸ دیماه سال۶۱ در حالی که علا در کارگاه نجاری مشغول کار بود، به‌دلیل سانحه دچار سوختگی و جراحات شدید شد و به بیمارستان انتقال یافت‌.

اما معالجات ده روزه در مورد او مؤثر واقع نشد و در روز ۱۸دی ماه به کاروان پرافتخار شهدای مجاهد خلق پیوست.

مجاهد شهید مهندس علاءالدین نوری همواره داوطلب مبارزه در هر جبهه‌ای در داخل کشور علیه رژیم ضدمردمی خمینی بود، که سرانجام خود را فدیه راه آزادی و استقلال ایران کرد و در این راه مرزهای داخل و خارج کشور را در نوردید.

وی برای ایفای مسئولیت انقلابی‌اش حاضر بود در شهرها، جنگل‌ها و منطقه کردستان به‌طور مستقیم در صحنه مقاومت نبرد حاضر شود و یا در کارهای تولیدی و انتفاعی خارج کشور حاصل کار و تلاش خود را در جهت تأمین نیازمندی‌های رزمندگان مجاهد خلق ارسال دارد.

آری مجاهد شهید علاء نوری در آتش انفجار کارگاه نجاری خود و در سمت و سوی پاسخ به نیازهای انقلاب نوین ایران مشعلی فروزان از تن و جان خود برافروخت، و به کاروان شهدای مجاهد خلق پیوست که در آن روزها دسته‌دسته در زندانهای خمینی دژخیم به‌شهادت می‌رسیدند.

 

قسمتی از پیام برادر مجاهد مسعود رجوی به‌مناسبت شهادت مجاهد خلق علاءالدین نوری: ”آری این است نمونه‌ٔ دیگری از عنصر انقلابی و یکتاپرست مجاهد خلق، هزاران فرسنگ دور از خاک میهنش، و با چنین نمونه‌هایی از شرف و ایمان است که خلقی در زنجیر آزاد می‌شود. دنیای کهنه جهل و بندگی و دیوسیرتی خمینی را از هم می‌درد و کون و مکان ملی، انقلابی و مردمی خود را دوباره با شور و عشق می‌سازد و آباد می‌کند. و این است نمونه‌یی از تمامی منابع معنوی و مادی سازمان پیشتازی که باید سطر سطر پیشرفتهای دفتر خلق و انقلاب را چه از جهت نظامی، و سیاسی و چه از جهت مالی، با رنج و خون کلیه‌ٔ اعضاء و هواداران خود رقم زند. “

یادش گرامی و راهش پررهروباد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/80898a64-ee42-43bd-b6ba-4ce61ff6cac5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات