728 x 90

با یاد مجاهد شهید خلیل اجاقی قلی زاده

مجاهد شهید خلیل اجاقی قلی زاده
مجاهد شهید خلیل اجاقی قلی زاده

محل تولد: -
شغل: کارگر
سن: 0
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 7-2-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید خلیل اجاقی قلی‌زاده اهل اهر ارسباران زنجان بود و در هنگام شهادت ۳۰سال داشت، وی با مادر و دو برادرش در تهران زندگی می‌کرد و حدود ۱۵سال در تهران به کارگری مشغول بود.

اوایل انقلاب پاسدار پدر طالقانی بود اما بعد از فوت پدر با توجه به شناختی که از سردمداران رژیم خمینی و عملکردهای آنان از جمله در ارگانهای به‌اصطلاح انقلابی پیدا کرده بود استعفا داد.

آشنایی خلیل با سازمان از زمانی که پاسدار پدر طالقانی گردید شروع شد، و آگاهی و ایمانش به آرمانهای توحیدی مجاهدین باعث شد که از همان ابتدا به تبلیغ و نشر عقاید و مواضع سازمان پرداخته و تا آنجا که در امکانش بود از کمک به سازمان دریغ نورزد.

در مراسم و تظاهراتی که توسط مجاهدین برگزار می‌شد شرکت فعال داشت و دوستان و آشنایانش را نیز به شرکت در این‌گونه مراسم تشویق می‌کرد، به‌ویژه از آنها می‌خواست تا در سخنرانی‌های برادر مجاهد مسعود رجوی شرکت کنند و به آنها می‌گفت: «بیائید و حقایق را از زبان او بشنوید تا چشمانتان باز شود و راه حق را بشناسید».

وی در راهپیمایی بزرگ روز دوشنبه ۷اردیبهشت۱۳۶۰ که در اعتراض به کشتار مجاهدین خلق توسط ایادی رژیم خمینی به دعوت انجمن مادران مسلمان (هوادار مجاهدین خلق) صورت گرفت شرکت کرد.

خلیل در روز راه‌پیمایی بلافاصله پس از اطلاع از این جریان مغازه کفش فروشی را که در آن مشغول به کار بود را تعطیل نموده و در راهپیمایی شرکت کرد.

در میسر راه‌پیمایی پس از حمله چماقداران و کمیته‌چی‌ها این کارگر مجاهد مورد اصابت گلوله واقع و شهید شد، و جان خود را در جهت پاسداری از آزادی و آرمانهای اسلام انقلابی فدا کرد، رژیم خمینی نیز با این جنایت ضدانقلابی برگ دیگری بر کارنامه سیاه خود افزود.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4ad16e7d-5565-48c8-8a9f-73c79b81b228"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات