728 x 90

با یاد مجاهد شهید علی اکبر اورنده

مجاهد شهید علی اکبر اورنده
مجاهد شهید علی اکبر اورنده

محل تولد: آمل
شغل: کارگر پارچه باف
سن: 28
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


 علی‌اکبر اورنده

تاریخ تولد‌: ۱۳۳۹

محل تولد: آمل

تحصیلات: دیپلم

سابقه مبارزاتی: ۱۰سال

علی اکبر اورنده از سال۵۷ درجریان فعالیتهای مبارزاتیش در قیام ضدسلطنتی با مجاهدین آشنا شد. در سال۵۸ فعالیتهای تبلیغی‌‌ـ‌ سیاسی خود را در ارتباط با سازمان آغاز کرد، و  برای افشای ارتجاع حاکم انگیزشهای زیادی داشت.

دوبار به‌خاطر فعالیتهایش توسط پاسداران رژیم بازداشت شد، پس از ۳۰خرداد و آغاز مبارزه مسلحانه مدتی ارتباطش با سازمان قطع شد.

 در سال۶۶ به‌منظور وصل به سازمان از کشور خارج شد و در پی آن به منطقهٌ مرزی اعزام گردید.

جملات زیر، قسمتهایی از تقاضانامه علی‌اکبر برای اعزام به منطقه در تاریخ ۴اردیبهشت۶۷ است: «…‌‌من این راه مقدس را که در یک‌طرف آن استثمارشدگان، محرومین و به زنجیر‌کشیده‌شدگان جامعه و تاریخ قرار گرفته، و در طرف دیگرش قابیل و یزید و فرزند خلفشان خمینی است، آگاهانه و با تمام وجود انتخاب کرده‌ام.

پس به این راه و این انتخاب افتخار می‌کنم و از سازمان مجاهدین مصرانه درخواست می‌کنم با توجه به امکاناتی که در اختیارش هست، به من امکان شرکت در این جنگ تاریخی و سرنوشت‌ساز را بدهد وبه منطقه نبرد اعزام کند.

 

شاید با اهدای حداقل سرمایه‌ام یعنی جانم، در راه خلق و مکتب تشیع سرخ انقلابی، اندکی ادای وظیفه کرده باشم.

 

در این راه که به جامعهٌ بی‌طبقهٌ توحیدی منتهی می‌شود، آرزو دارم قطره‌یی از دریای بیکران خلق باشم. می‌خواهم چون گلوله‌یی آتشین بر قلب خصم فرود آیم…»

 

علی‌اکبر در فروغ جاویدان به میدان شتافت و هم‌چنان‌که خود آرزو کرده بود «چون گلوله‌یی آتشین بر قلب خصم» نشست و بسیاری از مزدوران را به‌هلاکت رساند. در اوج شرف و افتخار چهره در خون کشید و به‌شهادت رسید.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f3777ef8-dbc3-4af1-a338-bd492cb1b9b2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات