728 x 90

با یاد مجاهد شهید علیرضا پناهی

مجاهد شهید علیرضا پناهی
مجاهد شهید علیرضا پناهی

محل تولد: -
شغل: دیپلم
سن: 20
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 17-6-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید علیرضا پناهی در سال۱۳۴۰ در تهران متولد شد، وی دانش‌آموز پرشوری بود که در انقلاب ضدسلطنتی فعال بود و پس از انقلاب از طریق مطالعه کتابها و آثار مجاهدین با اهداف انقلابی آنها آشنا شد، و پس از تشکیل میلیشیای مجاهد خلق در زمره فعالان میلیشیای دانش آموزی بود.

او در تمامی فعالیت‌های میلیشیا از جمله پخش نشریه و پخش اعلامیه‌های سازمان نقش فعالی داشت، و در مراسم سازمان و سخنرانی مسئولان آن فعال بود. پس از ۳۰خرداد نیز در واحدهای مجاهدین فعالیت انقلابی‌اش را ادامه داد و پس از مدت کوتاهی توسط مزدوران خمینی دستگیر و اعدام شد.

این شهید سرفراز مجاهد خلق لحظاتی قبل از اعدام در نامه‌یی به پدر و مادرش نوشت: «من علیرضا پناهی فرزند مجید به شماره شناسنامه ۵۰۱ متولد ۱۳۴۰ صادره از تهران وصیتی ندارم جز سلامتی پدر و مادر عزیزم.

پدر و مادرم من از کودکی به شما رنج فراوانی داده‌ام. و حال در چند لحظه‌ای مرگم این نامه را برای شما می‌نویسم امیدوارم به یاد من بمانی و همیشه افکار و عقایدم را فهمیده باشی. مادر گرامی امیدوارم مرا ببخشی زیرا به تو زحمتهای بزرگی داده‌ام. مادر و پدرگرامیم از قول من تمام بچه‌ها را ببوسید و بگویید او را از یاد نبرید، زیرا خون ما همیشه برای شما به ارمغان هست. خواهر گرامی من تو می‌دانی که من به چه فکر می‌کردم و حال برای چه مرده‌ام تنها راه من را برای دیگران توضیح دهید که چرا این کار را کردم. از قول من به تمام فامیل و آشنایان... رفتی آنها را ببوسید. مادر و پدر گرامی من از شما یک خواهش دارم که... و یا عزا و گریه نکنید چون من از آن متنفر بوده‌ام.

با درود به تمامی خلق

علیرضا پناهی ۶۰/۶/۱۷

مجاهد شهید علیرضا پناهی

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/da1e892a-7e1d-4291-b60c-57c626f496ed"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات