728 x 90

با یاد مجاهد شهید فروزنده پروانه

فروزنده پروانه
فروزنده پروانه

محل تولد: رامسر
شغل: معلم
سن: 27
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


 فروزنده پروانه

تاریخ تولد: ۱۳۴۰

محل تولد: رامسر

تحصیلات: دیپلم

سابقه مبارزاتی:۱۱سال

شغل : معلم

شریانم آتش

حرفم آواز کبوترهایی است

 که تمام تنشان یکرنگی است…

فروزنده پروانه در رامسر معلم بود، او فعالیت‌ سیاسی را از سال۵۶ آغاز کرد، و در سال۵۸ با مجاهدین پیوند خورد و وارد فعالیت حرفه‌یی با سازمان گردید.

زمستان۶۱ بنا به درخواست خودش، به منطقه مرزی رفت و در سیستمهای پشتیبانی و امداد‌ ‌پزشکی‌ مجاهدین مسئولیتهای مختلفی به‌عهده گرفت.

پس از تشکیل تیپهای رزمی ارتش آزادیبخش  به فراگیری آموزشهای نظامی پرداخت،  به‌دلیل صلاحیتهایی که از خود نشان داد، به‌زودی در موضع فرماندهی گروه و سپس فرماندهی دسته قرار گرفت.

فرمانده فروزنده در نبردهای آفتاب، چلچراغ و سرانجام فروغ جاویدان شرکت کرد، در عملیات چلچراغ  افراد تحت فرماندهی او، بخشی از گردانی را تشکیل می‌دادند که در پاکسازی شهر مهران شرکت داشت.

در فروغ جاویدان او فرمانده پشتیبانی  گردان بود، گردان آنها جمعی تیپ۷۳۰ تحت فرماندهی مجاهد شهید زهرا رجبی (فائزه) بود که وارد قلب آتش در تنگه چهارزبر شد.

همرزمان فروزنده او را که در داخل تنگه چهارزبر مجروح شده بود، به بیمارستان اسلام‌آباد‌‌ـ‌ که در کنترل ارتش آزادیبخش بود‌‌ منتقل کردند.

اما بر ‌اثر شدت جراحتها، این شیرزن قهرمان در همان خاک وطن به‌شهادت رسید.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4e2b5164-530b-4cfb-a994-9b0f46013ede"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات