728 x 90

گرامی باد خاطره تابناک مجاهد شهید بهروز پاشایی

مجاهد شهید بهروز پاشایی
مجاهد شهید بهروز پاشایی

محل تولد: مشهد
شغل: دانشجوی مهندسی
سن: 23
تحصیلات: -
محل شهادت: مشهد
تاریخ شهادت: 22-10-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید بهروز پاشایی متولد مشهد و دانشجوی سال آخر رشته مهندسی مکانیک بود، او در جریان انقلاب ضدسلطنتی از دانشجویان فعال دانشگاه بود و همزمان با سازمان مجاهدین خلق ایران آشنا شد.

پس از انقلاب به‌عنوان یک دانشجوی هوادار سازمان فعالیت‌های انقلابی‌اش را در ارتباط با ستاد سازمان در مشهد آغاز کرد، او جوانی آرام، با وقار پرصلابت بود و این شخصیت انقلابی او در انجام فعالیت‌های سازمانی‌اش بارز بود.

پس از ۳۰خرداد ۶۰ نیز در ارتباط مستقیم با سازمان فعال بود، و به فاصله کمی از این تاریخ توسط مزدوران خمینی به این جرم دستگیر و به زیر شکنجه‌های وحشیانه برده شد.

و سرانجام در روز ۲۲ دیماه سال۶۰ توسط دژخیمان خمینی در زندان مشهد به جوخه اعدام سپرده شد. بردار مجاهدش بهرام پاشایی نیز که همرزم و همبند او بود در زندان ۲۲دیماه سال۶۰ همراه با بهروز به‌شهادت رسید.

وصیت‌نامه مجاهد شهید بهروز پاشائی

بسم الله الرحمن الرحیم

من بهروز پاشائی، فرزند محمد، متولد سال۱۳۳۷ دارندهٔ شناسنامهٔ شمارهٔ ۱۱۶۶ صادرهٔ مشهد، مطالب زیر را به‌عنوان وصیت‌نامه خویش می‌نویسم.

پدر و مادر گرامی! از آنجایی که انسان موجودی است آگاه و در نتیجه مسئول، همان مسئولیتی که حضرت علی (ع) در قبال توده مردم و برای نجات و رهایی خلق ستمکش و تحت استثمار برای دانایان قائل است، من هم از همان هنگام که اسلام را شناختم و فقر و مسکنت مردم را درک کردم، در حد توانم در راه رهایی مردم کوشیدم.

لیکن می‌دانید که این رهایی و پیروزی اگر‌چه قطعی است اما آسان به دست نمی‌آید و نیاز به فداکاریها و از جان‌گذشتگی‌ها و مبارزه‌یی پیگیر و بی‌امان دارد، مبارزه‌یی که به گواهی تاریخ باید در پرتو یک ایدئولوژی انقلابی و یک تشکیلات منسجم باشد.

پدر و مادر عزیز! از وقتی که با اهداف و آرمانهای مجاهدین آشنا شدم و به حقانیت و صداقت آنها پی بردم، همیشه سعی کرده‌ام در راه آنها که همان راه خدا و راه رهایی خلق است، قدم بردارم سوابق خونبار آنها گواهی است بر صداقتشان.

من مطمئن هستم که امید به رهایی و پیروزی خلق، ناراحتی نبودن من و یا سایر شهدایی که در راه آرمانهای خدایی- خلقی خویش شهید شده‌اند را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

اگر هنگام شهادت پول و یا امکاناتی داشتم آنها را هم‌چون گذشته در اختیار مجاهدین قرار بدهید تا در خدمت خلق قرار گیرد.

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7f575a49-0464-4ecf-92ff-6be764c135ee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات