728 x 90

با یاد مجاهد شهید فاطمه (سودابه) پازاج

مجاهد شهید فاطمه (سودابه) پازاج
مجاهد شهید فاطمه (سودابه) پازاج

محل تولد: تهران
شغل: دانشجو
سن: 18
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 5-7-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید فاطمه (سودابه) پازاج در سال۱۳۴۲ در یک خانواده کارگری در تهران بدنیا آمد، سودابه از دوران کودکی فقر و تبعیض طبقاتی را با گوشت و پوست لمس کرده بود، و همیشه از دیدن این همه نابرابری اجتماعی در فشار بود. سال۵۷ قیام مردم علیه نظام شاه اوج گرفته بود و سودابه همراه با دیگر دانش‌آموزان مدرسه در برپایی تظاهرات نقش فعالی را ایفا می‌کرد.

در بهار کوتاه آزادی سودابه که می‌رفت تا خمینی آنرا برای مردم به خزان تبدیل کند، سودابه که کنجکاوانه دنبال راه‌حلی می‌گشت، با آرمان مجاهدین آشنایی پیدا کرد و با روی آوردن به راه آنها در برابر آزادی کشی‌های خمینی دجال موضع گرفت.

بعد از سی خرداد۶۰ و با شروع موج دستگیریها سودابه وارد یکی از انجمنهای محلات شرق تهران شد، و در آنجا مسئولیت تعدادی از خواهران میلیشیا را به‌عهده داشت.

روز ۵مهرماه۶۰ سودابه هم همراه با دیگر جوانان پرشور عزم جزم کرده بود که شعار ”مرگ بر خمینی“ را که حرف دل همه مردم ایران بود را در کوچه‌ها و خیابان‌ها فریاد بزند.

سودابه یک روز قبل از تظاهرات ۵مهر ۱۳۶۰ در مورد آمادگی‌اش برای شرکت در این نبرد به یکی از همرزمانش گفت: «فردا نشان خواهیم داد که با چه کسانی طرف هستند». سپس لحظه‌ای سکوت کرد و مصمم و با غرور اضافه کرد: «در ابتدای این راه و آرمان عهد بستیم که باید تا آخرش رفت و فردا می‌رویم».

در این حماسه بزرگ بود که با همرزم مجاهدش، میلیشیای شهید ایران حاتم پور قیاسی دستگیر شد و در سحرگاه هفتم مهرماه یعنی تنها دو روز بعد از دستگیری بهمراه تعدادی از همرزمان مجاهدش از جمله ایران حاتم‌پور به دستور خمینی جلاد تیرباران شد. سودابه قهرمان به هنگام شهادت تنها ۱۸سال داشت. یادش گرامی باد.

 

قسمتی از وصیتنامه مجاهد شهید فاطمه پازاج:

رسم و ره آزادی افتخار این را دارم که خود را یکی از هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران معرفی کنم و نیز می‌توانم این را اقرار کنم که وقتی به حیات خود پی بردم که قدم در راه آرمان سازمان گذاشتم.

آرمانی که هدف و مقصد آن جز برپایی قسط و عدل و رسیدن به جامعه توحیدی نیست و برای نیل به این منظور جنبش حرکت خویش را آغاز کرد.

با این آگاهی که برای استمرار حرکت خود و برای روشن کردن راه خلق احتیاج به فداکاریها و از خود گذشتگی‌های زیادی است و کسی را توان این کار است که در قید خود نباشد.

من نیز با آگاهی به این امر قدم در میدان مبارزه خلق با دشمنان قشم خورده خلق گذاشتم. با این امید که خون من نیز وسیله‌یی باشد برای رسیدن به جامعه قسط توحیدی».

و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

مزار مجاهد شهید فاطمه (سودابه) پازاج

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/15995644-cec3-4ed9-be68-cdcd9c42d4af"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات