728 x 90

با یاد مجاهد شهید هومان پیرنژاد

مجاهد شهید هومان پیرنژاد
مجاهد شهید هومان پیرنژاد

محل تولد: سنندج
شغل: دیپلم
سن: 28
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


 هومان پیرنژاد

تاریخ تولد: ۱۳۳۹

محل تولد:سنندج

تحصیلات: دیپلم

سابقه مبارزاتی : ۹ سال

«…‌‌وقتی می‌خوانم که حیوانهای وحشی خمینی جلاد و ضدبشر یکی از برادران را تا سرحد مرگ شکنجه می‌کنند، او را پهلوی دیوار قرار داده و از پایین پایش تا سرش را به رگبار می‌بندند، هنگامی که می‌شنوم اسماعیل را به‌قدری شکنجه کرده‌اند که تمام بدنش زخمی شده و قادر نبود حرکت کند و با همان حال تیربارانش کرده‌اند، وقتی که می‌شنوم خواهران حامله ما را اعدام می‌کنند و به خواهرانمان تجاوز می‌کنند، برادرانمان را زنده زنده می‌سوزانند.

خوب دیگر جان من چه ارزشی دارد و آیا نباید به مسئولیتهایی که بر دوشم گذاشته شده بهتر و فعالتر از قبل قیام کنم؟»- نامه به مادر

مجاهد قهرمان هومان پیرنژاد در سنندج متولد شد، پس از انقلاب ضدسلطنتی با سازمان آشنا شد.

در سال۵۹ به سربازی رفت و دوره آموزشی را در پادگان عجب‌شیر گذراند، هنگامی که رژیم ضدبشری قصد اعزام وی به غرب کشور به‌منظور سرکوب مردم سقز را داشت از ارتش گریخت.

هومان مستقیماً به پایگاههای سازمان در شهر سنندج رفت و مبارزات حرفه‌یی خود را   نقطه آغاز کرد.

سپس به منطقه مرزی ایران‌‌ـ‌ عراق رفت و در چندین مأموریت نظامی علیه پایگاهها و نفرات دشمن شرکت کرد، و مزدوران بسیاری را به‌هلاکت رساند.

در عملیات فروغ جاویدان  هومان مثل شیر می‌غرید و به دشمن ضدبشری یورش می‌برد.   سر‌انجام پس از به‌هلاکت رساندن شماری مزدوران چهره در خون کشید، و در حماسه فروغ جاویدان جاودانه شد.

خواهر مجاهدش آفت پیرنژاد نیز در همین عملیات به شهادت رسید  و به جاودانه  فروغها پیوست.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/10f898c7-56a2-4f84-8e46-f4764733c239"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات