728 x 90

با یاد مجاهد شهید ودود پیراهنی

مجاهد شهید ودود پیراهنی
مجاهد شهید ودود پیراهنی

محل تولد: اردبيل
شغل: -
سن: 16
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 7-2-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


ودود پیراهنی در دوم مهرماه سال ۱۳۴۴ در خانواده‌ای متوسط در شهر اردبیل متولد شد. کلاس اول دبستان را در اردبیل گذراند و از آن پس همراه خانواده‌اش مهاجرت کرد و در یک خانه اجاره‌ای در جنوب شهر تهران اقامت گزید.

در جریان انقلاب ضدسلطنتی در تظاهرات و راه‌پیمایی‌ها علیه رژیم شاه خائن شرکت کرد. ودود در سال ۱۳۵۸ در هنرستان شماره ۵ مشغول تحصیل بود و از همین جا به هوادارن مجاهدین پیوست و شروع به فعالیت نمود.

میلیشیای قهرمان ودود پیراهنی در زمینه‌های پشتیبانی، فروش نشریه و سایر فعالیت‌های افشاگرانه، مجاهد پرشوری بود و بعد از باز شدن مدارس درمهرماه ۱۳۵۹ در زمینه پخش نشریه و اعلامیه‌های سازمان در مدرسه فعالیتش را ادامه داد.

او از روحیه‌ای رزمنده برخوردار بود و این روحیه همواره در فعالیت‌ها و کارهایش بارز بود. وی چندین بار حین فعالیت‌های تبلیغی در مدرسه مورد توبیخ و تهدید مسئولان حکومتی مدرسه قرار گرفت و چندین بار از طرف مدیر و ناظم مدرسه تهدید به اخراج از مدرسه شد. او چند بار مورد ضرب و شتم عوامل سرکوب و چماقدران قرار گرفت اما هر بار با روحیه‌ای مقاوم در برابر مرتجعین ایستاد و از عقاید خود جانانه دفاع کرد.

او یکبار که از سوی مسئولان حکومتی مدرسه تهدید به اخراج شد فریاد می‌زد: «ما نسل انقلابیم، از اخراج نمی‌هراسیم. اخراج شدن از مدرسه کم‌ترین بهایی است که باید در راه آزادی پرداخت و من حاضرم در راه سازمان مجاهدین خلق ایران جان خود را هم بدهم».

آخرین مسئولیت این مجاهد قهرمان، مسئولیت تبلیغات در شورای انجمن مدرسه بود. میلیشیای جوان و قهرمان ودود پیراهنی سرانجام در روز ۷ اردیبهشت۱۳۶۰ در جریان راه‌پیمایی ۲۰۰ هزار نفره مردم تهران که به دعوت مادران مسلمان و برای اعتراض به تهاجمات وحشیانه چماقداران و عناصر مسلح به مردم قهرمان و هواداران مجاهدین در قائم‌شهر و سایر شهرهای میهن و به‌خصوص در اعتراض به‌شهادت دو خواهر هوادار، مجاهدان شهید فاطمه رحیمی و سمیه نقره خواجا، برپا شده بود شرکت کرد.

او در برابر هجوم چماقداران و حامیان مسلح آنان قهرمانانه به مقاومت پرداخت و سرانجام رگبار گلوله‌های پاسداران وی را به خاک و خون کشید.

یادش گرامی و راهش پررهرو باد

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3798c490-da8b-443c-aedc-e5114e00e871"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات