728 x 90

با یاد مجاهد شهید امیر پیرهادی

مجاهد شهید امیر پیرهادی
مجاهد شهید امیر پیرهادی

محل تولد: تهران
شغل: -
سن: 24
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 27-6-1364
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


زندگینامه امير پيرهادی 
امير در سال ۱۳۴۰ در يك خانواده متوسط در تهران بدنيا آمد . در اوايل سال ۵۸ هوادار سازمان شد  و از سال ۵۸  تا  ۶۰ در انجمن دبيرستان و بعد در محلات شميرانات كار می كرد . 
امیر بعداز ۳۰ خرداد تا آبان  ۱۳۶۰ در تهران بسیار فعال بود و در این تاریخ توسط خائنی كه در عباس آباد تهران برایش تور گذاشته بود دستگير شد.
 او را به مدت ۴ سال در زندان اوين و گوهردشت  تحت شديد ترين شكنجه ها قرار دادند.
۲۰ مرداد ۶۰ برادر بزرگش حسین اعدام شد و امیر بارها گفته بود که من باید جای او هم بجنگم و انتقام او و بقیه شهیدان را با فعالیت بیشتر بگیرم.
امير که در ایام زندان به علت شکنجه‌های فراوان به سختی برای ملاقات خانواده‌اش می‌رفت، در آخرين ملاقات قبل از اعدام ـ ۴ شهريور ۱۳۶۴ ـ وقتی مادرش از او سوال کرد آيا می خواهند اعدامت كنند؟ خندید و گفت میخواهند آزادم بكنند و  حرفهای مختلفی را به میان آورد تا در آخرین ملاقات مادرش ناراحت نشود. 
اما  در آخرین لحظه کاغذی را به پدر و مادرش ‌رساند که تنها چند سطر روی آن نوشته بود: 
يريد الله ....
دقايقي به زمان اعدامم باقي مانده است از شما می خواهم كه برايم دعا كنيد و سلام من را به همه دوستان برسانيد و بگوييد كه همه شما را دوست دارم .

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e3111269-72a8-4f11-af12-ce6f62592abc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات