728 x 90

با یاد مجاهد شهید کلثوم پورحیدری

کلثوم پورحیدری
کلثوم پورحیدری

محل تولد: رضوانشهر
شغل:
سن: 30
تحصیلات: فوق دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

 

زندگینامه شهید


کلثوم پورحیدری

تاریخ تولد: ۱۳۳۷

محل تولد‌: رضوانشهر ـ  طالش

تحصیلات: فوق‌دیپلم

سابقه مبارزاتی:‌ ۹سال

«… خدا را سپاس که مسعود را برای ما و خلق ایران حفظ کرد و او توانست در این مقطع از تاریخ، انقلاب را که می‌رفت تا در محاق فرو برود، نجات دهد و راه جنگ آزادیبخش با خمینی ضدبشر را بگشاید.

من اینک افتخار می‌کنم که توانسته‌ام در کسوت یک رزمندهمجاهد خلق در ارتش آزادیبخش سلاح به‌دست گرفته، و برای جنگی تمام‌عیار  رودررو با سفاکترین و پلیدترین پدیده دوران یعنی خمینی ضدبشر قدم به میدان بگذارم. بی‌شک در این نبرد، پیروزی از آن ماست».وصیت‌نامه ـ ۴فروردین۶۷

کلثوم پورحیدری بعد از قیام ضدسلطنتی با مجاهدین آشنا شد، در فاز سیاسی در پخش اوراق تبلیغی و توزیع نشریه‌های سازمان شرکت فعال داشت، و در صفوف میلیشیا‌ی قهرمان مجاهد ماهیت قرون‌وسطایی خمینی ‌را افشا می‌کرد. 

همه آرزویش این بود که «خلق ایران طعم شیرین آزادی را بچشد و شادی و سرور به میهن عزیزمان ایران بازگردد».

در سال۶۱ در پی شهادت مسئولش ارتباط وی با سازمان قطع شد، و  درحالی‌که یک فرزند دوماهه داشت تصمیم گرفت که هر طور شده به منطقه مرزی برود و به رزمندگان مجاهد خلق بپیوندد.

او درجریان پیوستن  به سازمان در یکی از شهرهای شمال غرب کشور دستگیر شد، اما  این شیرزن مجاهد خلق در حین انتقالش به تهران از چنگ مزدوران خمینی جلاد گریخت و خود را به پایگاههای مجاهدین رساند.

مجاهد شهید کلثوم پورحیدری در عملیات کبیر فروغ جاویدان شرکت کرد، و در نبردی قهرمانانه با مزدوران رژیم به‌شهادت رسید و خون پاکش را فدیه آزادی و آبادی ایران‌زمین کرد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b76ac867-c17d-465c-96d4-35a65d2268c8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات