728 x 90

با یاد مجاهد شهید حسن پورقاضیان

مجاهد شهید حسن پورقاضیان
مجاهد شهید حسن پورقاضیان

محل تولد: تهران
شغل: دیپلم
سن: 25
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 19-11-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید حسن پورقاضیان، در سال‌۱۳۳۵ در یک خانواده زحمتکش در جنوب شهر تهران به‌دنیا آمد. او از دوران کودکی با درد و رنج محرومان و با واقعیت ستم و استثماری که در جامعه جریان داشت از نزدیک آشنا شد.

حسن از سال‌۵۲ به‌بعد، به‌فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی روی آورد. در این دوران حسن که به‌کار در یک مرکز طبی کودکان اشتغال داشت، به‌رغم حقوق اندک و فقر خانواده‌اش، از همان درآمد کم، هم به‌مردم تهیدست کمک می‌کرد و هم به‌تأمین نیازهای جنبش انقلابی مسلحانه می‌پرداخت.

مجاهد شهید حسن پورقاضی در جریان قیام ضدسلطنتی در تظاهرات و راهپیمائی‌ها شرکت فعال داشت، و پس از پیروزی انقلاب در ارتباط مستقیم با مجاهدین قرار گرفت.

وی با عزمی استوار و سری پرشور به‌صورت تمام وقت و حرفه‌یی به صفوف مجاهدین خلق پیوست. حسن ابتدا در یکی از بخش‌های سازمان به فعالیت انقلابی‌اش ادامه داد و پس مدتی به بخش حفاطت منتقل شد و عضو یکی از تیم‌های حفاظت شد.

او عضو یکی از تیمهای حفاظتی بود که در جریان برگزاری کلاسهای آموزشی تبیین جهان، حفاظت برادر مجاهد مسعود رجوی را به‌عهده داشت.

حسن همیشه می‌گفت: «سازمان تمام زندگی و هستی من است و به‌طور واقعی گمشده‌ام را در اینجا پیدا کرده‌ام. سازمان تنها جریانی است که هم به‌طور واقعی مدافع حقوق مردم است و هم تبلور ایدئولوژی انقلابی و رهایی‌بخش اسلام است. به همین دلیل به آن عشق می‌ورزم و در این راه حاضرم همه چیزم را فدا کنم».

وی در مدت زندگی تشکیلات خود و سپس با شهادت حماسی‌اش عمق اعتقاد و علاقه به آرمانهای مجاهدین را اثبات کرد. پس از ۳۰خرداد و با توجه به حساسیت مسئولیتهای حفاظتی که داشت، زمینه‌های مساعدی برای رشد و ارتقاء هر چه بیشتر او فراهم گردید.

مجاهد شهید حسن‌پور قاضی رزمنده‌ای زحمتکش و فداکار بود و روحیهٔ ایثار و از خود گذشتگی از ویژگیهای بارز او بود، همیشه سخت‌ترین وظایف در پایگاه را تقبل می‌کرد و هیچوقت احساس خستگی نمی‌نمود.

سرانجام در میسر انجام رسالتهای انقلابی و توحیدی خود در عاشورای مجاهدین در ۱۹بهمن به‌شهادت رسید، و به‌این ترتیب در زمره قهرمانان شهید عاشورای مجاهدین در کهکشان شهیدان مجاهد خلق جاودانه می‌شود.

پایگاه آنها روز ۱۹بهمن در ساعت ۳بعدازظهر مورد تهاجم وحشیانهٔ پاسداران خمینی قرار گرفت. او و چهار خواهر و برادر رزمنده و مجاهدش پس از ساعتها مقاومت قهرمانانه به‌شهادت رسیدند و به عهد خویش با خدا و خلق وفا کردند.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/66401399-d934-448f-911c-ae5614f10d7d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات