728 x 90

با یاد مجاهد شهید ابراهیم پوروفایی

مجاهد شهید ابراهیم پوروفایی
مجاهد شهید ابراهیم پوروفایی

محل تولد: تبريز
شغل: -
سن: 22
تحصیلات: -
محل شهادت: عراق - پشت آشان
تاریخ شهادت: 15-7-1365
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید ابراهیم پور وفایی در سال۱۳۴۳ در یک خانواده مذهبی در تبریز متولد گردید. وی پس از قیام ۲۲بهمن با مواضع ایدئولوژیک و انقلابی مجاهدین آشنا شد و در اوایل سال۵۹ به خیل عظیم میلیشیای مجاهد خلق پیوست.

در این دوران او اضافه بر فعالیت در محل‌های تبلیغات خیابانی مجاهدین، مسئولیت انجمن دانش‌آموزان یکی از مدارس تبریز را نیز به عهده داشت.

قبل از دستگیری در اواخر اسفند۵۹ مسئولیتهایی در انجمن محلات و انجمن دانش‌آموزان به او واگذار گردید.

او قبل از ۳۰خرداد دستگیر و پس از ۲سال ونیم اسارت آزاد گردید و در بهار سال۶۳ به صفوف رزمندگان مجاهد خلق در کردستان پیوست.

ابراهیم فردی دلسوز، پیگیر و با انگیزه‌های عمیق ایدئولوژیک و انقلابی بود، به‌ویژه اینکه انقلاب ایدئولوژیک درونی مجاهدین تغییراتی فکری و ایدئولوژیکی شگرفی در او به‌وجود آورده بود.

 

وصیت‌نامه‌ٔ مجاهد شهید ابراهیم پوروفایی

به‌نام خدا و به‌نام خلق قهرمان ایران و با یاد سردار کبیر آزادی موسی خیابانی و سمبل زن انقلابی مجاهد اشرف ربیعی

من ابراهیم پور وفایی (پویا) فرزند حبیب در سلامت کامل چه به‌لحاظ جسمی و روحی به نوشتن وصیت‌نامه‌ٔ خود مبادرت می‌ورزم.

من با آگاهی به ایدئولوژی ناب توحیدی سازمان مجاهدین خلق ایران که همانا رها کننده‌ٔ انسان از قید بندهای استثماری، استبدادی و استعماری می‌باشد به این راه قدم گذاشتم.

تا آخرین نفس به راه خودم که راه شهدای انقلاب نوین و محمد حنیف‌نژاد و سمبل‌هایی چون سردار و اشرف است، ادامه خواهم داد.

همانا رسیدن به جامعه‌ٔ بی‌طبقه‌ٔ توحیدی عاری از ظلم و ستم را در سرلوحه‌ٔ شعار خود دارد؛ و در این مقطع هم رسیدن به این هدف ساقط کردن رژیم ضدبشری و ضداسلامی خمینی به‌طور قهرآمیز را پذیرفته‌ام.

از خدای خود سپاسگزارم که راه هدایت و رستگاری را به من نشان داده، اکنون بیش از همه وقت خوشحال و مسرور هستم که توانسته‌ام شایستگی آن را پیدا کنم که در کنار دیگر رزمندگان مجاهد خلق بتوانم برعلیه سد اصلی این دوران مبارزه کنم؛ و تمامی سدهایی که در مقابل انقلاب هستند... از پیش پا بر خواهم داشت.

تمامی مواضع... سازمان را در مورد هر فرد و گروه را تأیید می‌کنم، بچه‌ها سلام مرا به برادر مجاهد مسعود رجوی برسانید و به او بگویید که خیلی از بچه‌ها با آرزوی پیروزی انقلاب نوین و رسیدن به جامعه‌ٔ توحیدی جان (باختند)، و در مسلخ با بدنهای مجروح به‌شهادت رسیدند.

الان همه‌ٔ شهدا و اسرا به شما چشم دوخته‌اند، به‌خاطر همین از هیچ‌چیز واهمه به خود راه مده و با کسانی که به هر نحو برعلیه انقلاب نوین و سازمان مجاهدین خلق ایران خنجر می‌زنند، مبارزه کن.

خون شهدا و شکنجه اسرا ضامن پیروزی تو بر ضدانقلاب غالب و مغلوب و همسویان آن‌هاست. “

... پیش به‌سوی جامعه‌ٔ بی‌طبقه‌ٔ توحیدی

ابراهیم پوروفایی ۱۳۶۳/۱۱/۱۳

وصیتنامه مجاهد شهید ابراهیم پوروفایی

وصیتنامه مجاهد شهید ابراهیم پوروفایی

خاطرات


ابراهیم در شرح زندگی خود نوشته: ”فاز سیاسی در اواخر اسفند۵۹ به‌وسیله‌ٔ گروه ضربت دادگاه ضدانقلابی تبریز دستگیر شدم.

از ابتدای دستگیری دربند ”تحت‌نظر“، (بند ۳) مسئول ارتباط بین بندهای سه‌گانه و موقت و هوادارانی که تازه به زندان می‌آمدند با سایر مسئولان بودم.

موضوع کار نیز غالباً مطالعه نشریه، گزارشات خبری و ی انتقال تحلیل‌های تشکیلاتی بود، طی ۳۶روز اول دستگیری از دادن اسم و بازجویی خودداری می‌کردم.

سرانجام با رهنمود مجاهد شهید رحیم آقا پور بناب داد، خود را بانام مستعار ابراهیم پور رضایی به دادگاه معرفی کردم.

در تاریخ ۲۵فروردین۶۰ به‌خاطر این‌که بعد از بازداشت انگشت‌نگاری نرفته بودم، با عده‌یی از بچه‌ها به بند مجرد منتقل شدم، و بعد از یک ماه با کتک از من اثر انگشت گرفتند.

روز ۲۲ اردیبهشت۶۰ به بند بهداری قدیم منتقل شدم و در آنجا از طرف بچه‌ها مسئولیت در تنظیم خبرنامه از روزنامه و رادیوها به من واگذار شد.

اوایل خرداد۶۰ به بند۳ که از بندهای سه‌گانه جدا شده بود منتقل شدم، و در هفتم شهریورماه همان سال در بیدادگاه خمینی در تبریز به دو سال حبس تأدیبی محکوم گشتم. پاییز۶۰ که کمون از شکل عمومی خود به چند اتاق تقسیم شد، مسئول صنفی اتاق بودم. از تاریخ ۱۴ آذرماه ۶۰ به بند ۵ منتقل شدم، اسفند۶۱ مدت محکومیتم تمامش ولی مرا آزاد نکردند.

سرانجام در تاریخ ۲۱شهریور۶۲، پس از شش ماه ونیم ملی کشی، با ۵۰۰هزار تومان وثیقه‌ای که پدرم سپرد، از زندان آزاد شدم.

بعد از مدتی که از زندان آزاد شدم رابطه‌ام با سازمان وصل شد، و مسئول برخورد با بچه‌هایی که از زندان آزاد شده بودم.

در آغاز سال۶۳ اعزام من به منطقه در دستور کار قرار گرفت و سرانجام در تاریخ ۲۲اردیبهشت۶۳ به مقر پذیرش مجاهدین در نوار مرزی رسیدم.

آنچه که به آن اشاره شد فرازهایی از دوران اسارت مجاهد شهید ابراهیم پور وفایی بود که از میان یادداشت‌های خودش انتخاب گردیده است.

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3b71d410-5ec9-4be5-b96c-502b51518995"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات