728 x 90

با یاد مجاهد شهید سیروس قادری قهفرخی

مجاهد شهید سیروس قادری قهفرخی
مجاهد شهید سیروس قادری قهفرخی

محل تولد: آبادان
شغل: دانشجو رشته خلبانی
سن: 33
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


سیروس قادری قهرجی

تاریخ تولد: ۱۳۳۴

محل تولد: آبادان

تحصیلات: دانشجوی خلبانی هلیکوپتر ‌ـ‌ فرانسه

سابقه مبارزاتی:۱۰سال

سیروس قادری حین تحصیل در فرانسه از سال۵۷ با مجاهدین آشنا شد و در سال۱۳۶۰ به‌طور حرفه‌یی با انجمن دانشجویان مسلمان در فرانسه‌ ـ‌هوادار سازمان‌‌ـ‌ به فعالیت پرداخت.

ابتدا مسئول انجمن در شهرستان بزانسون بود و سپس به پاریس منتقل شد و به‌عنوان یکی از مسئولان کمیته اجتماعی انجمن به فعالیت ادامه داد.

در سال۶۲ در آموزشگاه کودکان و نوجوانان مجاهدین، به‌فعالیت پرداخت،انقلاب ایدئولوژیک در سال۶۴ یک سرفصل کیفی برای او بود.

  از آن هنگام دیگر ماندن در خارجه را برای خود جایز نمی‌دانست و مصرانه متقاضی اعزام به خط مقدم نبرد بود: «…‌برای ‌پیوستن به صفوف رزمندگان مجاهد و وفای به عهدی که با خدا و با خلقم و کشورم بسته‌ام، و هم‌چنین برای نثار خون خود به ‌پای کلمه مقدس و روح‌بخش آزادی و برای شتافتن به یاری محرومان و ستمدیدگان چشم‌انتظار ایران، و برای ‌پاسخ دادن به یاری طلبیدن برادر مجاهد و رهبری عقیدتی مجاهدین مسعود، از سازمان تقاضای رفتن به منطقه را دارم.

به امید آن‌که خداوند مرا در این راه ‌پرافتخار یاری نماید و توفیق فداکاری در راه جامعه بی‌طبقه توحیدی را به من عنایت کند…». تقاضانامه ‌ـ‌ ۱۰اسفند۶۵

سرانجام در آستانه عملیات فروغ جاویدان، خود را به قرارگاههای ارتش آزادیبخش رساند و طی سه روز نبرد، دلیرانه جنگید و در یکی از نبردها در گردنه حسن‌آباد به‌شدت مجروح شد و ساعاتی بعد به‌شهادت رسید.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1d0ff535-4a66-4f22-ac48-284ee02ca707"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات