728 x 90

با یاد مجاهد شهید حمیدرضا قهرمانی

مجاهد شهید حمیدرضا قهرمانی
مجاهد شهید حمیدرضا قهرمانی

محل تولد: تهران
شغل: -
سن: 27
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


حمیدرضا قهرمانی

تاریخ تولد‌: ۱۳۴۰
محل تولد‌: تهران
تحصیلات‌: متوسطه
سابقهٌ مبارزاتی‌: ۱۰سال
حمیدرضا قهرمانی  در خانواده‌یی فقیر و کارگری به‌دنیا آمد، با اوجگیری انقلاب ضدسلطنتی فعالانه در تظاهرات شرکت کرد.

بعد از سرنگونی رژیم شاه در ارتباط با مجاهدین ابتدا در انجمنهای محلات فعالیت می‌کرد و یکی از پرشورترین فعالان انجمن جوانان مسلمان خزانه بود.

پس از شروع مقاومت مسلحانه  قدم به میدان رزم نهاد و  در سال60 از اعضای تیمهای عملیاتی سازمان بود.

او دوبار توسط سپاه دستگیر شد ام  با هوشیاری و جسارتی شگفت‌انگیز، هر بار از چنگ مزدوران فرار کرد.

  سال61 به منطقه رفت و دوران جدیدی در زندگی مبارزاتی خود را آغاز کرد،با تشکیل ارتش آزادیبخش وارد یکانهای رزمی شد و در چندین رشته عملیات شرکت کرد.

  در آخرین عملیات خود، فروغ جاویدان یاد و نامش را تا جاودان در دفتر زمانه به ثبت رساند.«…‌من در حالی این وصیت‌نامه را می‌نویسم که بیش از هر چیز به زندگی عشق می‌ورزم و بیش از پیش دوست دارم زنده بمانم.

زیرا چگونه زیستن را آموختم و راهنمای عملم را یافتم و آن سازمان من است، سازمانی که زنگارهای چندین و چند صد ساله را از اسلام به کنار زد و نسل انقلاب را به‌دنیا آورد.

نسلی که همه آنها از زنان و مردان آهنین‌رزمی هستند که در میدان نبرد چون شیر می‌غرند و می‌ایستند و می‌میرند… و نوید می‌دهند، نویدی هر چند خونین ولی زیبا و پرنشاط که بوی نسیم پرطراوت بهاران آزادی را می‌دهد…».وصیت‌نامه ‌۱۷ مرداد۶۳

خاقان قهرمانی تاریخ تولد: ۱۳۴۶ محل تولد: آس‌باز ‌ـ‌ شیراز تحصیلات: متوسطه شغل : کشاورز خاقان قهرمانی  از کشاورزان زحمتکش روستای آس‌باز شیراز بود که توسط پاسداران رژیم دستگیر و به جبهه‌های جنگ اعزام شد. فقر باعث شد تحصیلاتش را تا متوسطه نیمه‌تمام بگذارد و به‌همراه پدرش به شغل کشاورزی روی آورد. به‌خاطر دستگیری و اعزام اجباریش به جبهه، کینه شدیدی نسبت به رژیم خمینی به دل داشت، در عملیات ارتش آزادیبخش در منطقه پیرانشهر که در تاریخ اول آذر۶۶ صورت گرفت، خود را به رزمندگان ارتش آزادی تسلیم کرد. طی مدتی که نزد مجاهدین بود تحت تأثیر رفتار انسانی مجاهدین قرار گرفته بود و بارها  به آن تأکید می‌کرد، او با کسب آگاهی سیاسی و شناخت رژیم خمینی به‌عنوان دشمن شماره یک مردم ایران، خشم و نفرتش علیه رژیم خمینی بیش از پیش افزایش یافت، و در انتخاب مبارزه تمام‌عیار برای نابودی این رژیم تردیدی نکرد. به این منظور همگام با شمار دیگری از همقطاران خود خواستار پیوستن به صفوف ارتش آزادیبخش شد ، و پوشیدن لباس مقدس ارتش آزادی را به هر چیز دیگر ترجیح داد. در عملیات فروغ جاویدان به‌عنوان یک رزمنده ارتش آزادیبخش شرکت کرد و شماری از مزدوران دشمن را به‌هلاکت رساند، سرانجام طی یکی از نبردها قهرمانانه به‌شهادت رسید و جاودانه شد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5381c482-ab06-446d-9a9d-2a15f7cf7987"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات