728 x 90

با یاد مجاهد شهید باب الله قجر

مجاهد شهید باب الله قجر
مجاهد شهید باب الله قجر

محل تولد: قائمشهر
شغل: کشاورز
سن: 23
تحصیلات: ابتدایی
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


باب‌الله قجر

تاریخ تولد: ۱۳۴۴

محل تولد: قائمشهر

تحصیلات: ابتدایی

باب‌الله قجر از سربازان پیوسته به ارتش آزادیبخش ملی ایران است.، او توسط پاسداران خمینی دستگیر و به جبهه‌های جنگ ضدمیهنی فرستاده شده بود.

در دوران سربازی مخفیانه به رادیو مجاهد گوش می‌کرد و از این طریق در جریان اخبار مجاهدین قرار داشت.

باب‌الله از‌جمله سربازانی بود که در عملیات ارتش آزادیبخش در منطقه غرب پیرانشهر در تاریخ اول آذر ۶۶خود را تسلیم رزمندگان نمود.

پس از مدتی تقاضا کرد تا به ارتش آزادیبخش بپیوندد و در تقاضانامه‌اش نوشت: «…‌تصمیم گرفتم که اعلام همبستگی و پیوستن به ارتش آزادیبخش را بنمایم، می‌خواهم به حضورتان برسانم که این حقیر  تا آخرین  قطره خونی که در رگها و توانی که در بدن دارم از پای نخواهم نشست، و اسلحه را بر زمین نخواهم گذاشت تا نابودی خمینی و تمامی خمینی‌صفتان… ۱۶فروردین۶۷».

سرباز آزاده، باب‌الله قجر، تیرماه۶۷ در یکانهای رزمی ارتش آزادیبخش سازماندهی شد ، به درخواست خودش در عملیات فروغ جاویدان شرکت کرد و در سلسله نبردهای آن قهرمانانه جنگید.

طی یکی از درگیریها بعد از به‌هلاکت رساندن شماری از مزدوران دشمن به‌شهادت رسید و به عهدی که با خدا و خلق خود بسته بود وفا کرد و به جاودانه‌فروغهای ارتش آزادی پیوست.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/10b4ea40-9d56-430f-bbb6-fff65061dbb7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات