728 x 90

با یاد مجاهد شهید شفقت (مختار) قنبری

مجاهد شهید شفقت (مختار) قنبری
مجاهد شهید شفقت (مختار) قنبری

محل تولد: رودبار
شغل:
سن: 24
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: مریوان
تاریخ شهادت: 21-5-1366
محل زندان: -

زندگینامه شهید


در تاریخ ۲۲ مردادماه ۶۶ رزمندگان پولادین عزم ارتش آزادیبخش تهاجم سنگین و قهرمانانه دیگری علیه پایگاههای دشمن ضدبشری در ارتفاعات استراتژیک‌ سورین را با موفقیت کامل به انجام رساندند.

در جریان این عملیات حداقل ۶۰تن از مزدوران دشمن ضدبشری کشته، ۸۳تن مجروح، و ۱۴تن نیز تسلیم رزمندگان ارتش آزادیبخش شدند.

در جریان این عملیات حماسی ۵ رزمنده مجاهد خلق به‌شهادت رسیدند که یکی از آنها مجاهد شهید شفقت قنبری (مختار) بود.

اجساد پاک این شهدا توسط همرزمانشان به پشت جبهه منتقل شد و در تاریخ ۲۵مرداد ۶۶ طی مراسمی با حضور جمعی از همرزمانشان و فرماندهان و مسئولان سازمان در کربلا در خاکپای سرور شهیدان، حسین‌بن‌علی (ع) به خاک سپرده شد.

مجاهد شهید شفقت قنبری که در میان یارانش با نام مختار شناخته شده بود، قبل از تشکیل ارتش آزادیبخش ملی ایران در گردانهای رزمی مجاهد خلق در منطقه کردستان چند مأموریت انقلاب انجام داد، و پس از تشکیل ارتش آزادیبخش نیز در گردانهای رزمی آن سازماندهی شد و در چند مأموریت دیگر شرکت کرد.

سرانجام در عملیات سورین سرفرازانه به عهدش با خدا و خلق وفا کرد و خون پاکش را نثار آزادی خلق و نثار تحقق آرمانهای توحیدی سازمان مجاهدین خلق ایران کرد و در کهکشان شهدای ارتش ارتش آزادیبخش ملی ایران جاودانه شد.

باشد که در فردای سرنگونی رژیم آخوندی راه این شهیدان برای آباد کردن ایران ویران شده شده توسط رژیم آخوندی، سرمشق جوانان مجاهد و مبارزی شود که در راه آزادی و آبادی میهنشان تلاش می‌کنند.

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/badca988-3465-4a49-a315-f14b2bcaca27"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات