728 x 90

با یاد مجاهد شهید شاهرخ قنبری

مجاهد شهید شاهرخ قنبری
مجاهد شهید شاهرخ قنبری

محل تولد: جيرفت
شغل: دیپلم
سن: 24
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


شاهرخ قنبری

تاریخ تولد: ۱۳۴۳

محل تولد: جیرفت

تحصیلات: دیپلم

سابقه مبارزاتی:۹سال

شاهرخ قنبری  پس از انقلاب ضدسلطنتی با مجاهدین آشنا شد، و در بخش دانش‌آموزی شهر جیرفت به فعالیت‌های  تبلیغی و توزیع نشریه‌ها و پخش اطلاعیه‌های سازمان پرداخت.

  اواخر سال۶۰ چند هسته مقاومت تشکیل داد و در سلسله پراتیکهای اعلام‌شده مانند «هفتهٌ مرگ بر خمینی» و «هفتهٌ اشرف و موسی» فعالانه شرکت کرد.

سپس به منطقه اعزام شد و پس از گذراندن آموزشهای نظامی در حفاظت یکی از پایگاههای سازمان در منطقه به کار مشغول شد.

عشق و علاقه و ایمان خلل‌ناپذیرش به انقلاب، به رهبری سازمان و پیروزی مردم، توانش را در برابر دشمن صدچندان می‌کرد.

در نامه‌یی خطاب به خانواده‌اش نوشت: «…‌ما برای براندازی ظلم و ستم از ایران عزیز که همان ظلم خمینی بر مردم ایران است، با تمام قوا و توانمان به‌پا خاسته‌ایم.

البته این به‌پاخاستن بها می‌طلبد و اولین بهای آن  گذشتن از شما عزیران بود که همه‌تان را حتی از جان خود بیشتر دوست داشتم.

قید جان و مال را زدم و از بسیاری دوست‌داشتنیهای دیگر گذشتم،در عوض در قالب جدیدی از عشق، عاطفه، دوستی و زیباییها دینم را ادا می‌کنم‌…».

مجاهد دلیر شاهرخ قنبری، پرشکوهترین حماسه زندگیش را در نبرد فروغ جاویدان رقم زد، و  پس از نبردهای سنگین و خونین در تنگه چهارزبر، در صحنه نبرد دیگری وقتی گلوله‌هایش تمام شد و در محاصره دشمن قرار گرفت، نارنجکهایش را کشید و با انفجار رعدآسای هر کدام چند پاسدار جنایتکار را از پای درآورد و خود قهرمانانه به‌شهادت رسید.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cbcfda29-6dd3-49c1-890f-c1a11e47ab6b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات