728 x 90

با یاد مجاهد شهید محمد قانع حسین زاده خباز

مجاهد شهید محمد قانع حسین زاده خباز
مجاهد شهید محمد قانع حسین زاده خباز

محل تولد: مشهد
شغل: دیپلم
سن: 24
تحصیلات: -
محل شهادت: مشهد
تاریخ شهادت: 16-6-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


اولین وصیتنامه مجاهد شهید محمد قانع حسین‌زاده - تاریخ: ۵۸/۱۲/۲۰

بسم الله الرحمن الرحیم ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیلالله امواتاً بل احیاء عندربهم یرزقون

مپندارید آنان که در راه خدا کشته می‌شوند مرده‌اند بلکه آنان زنده‌اند و جاویدند و نزد خدای خود روزی می‌خورند.

به‌نام خدا و به‌نام خلق قهرمان ایران این‌جانب محمد قانع حسین‌زاده فرزند احمد دارای شماره شناسنامه ۱۱۹۲ صادره از مشهد اذعان می‌دارم از روزی که با سازمان مجاهدین خلق ایران آشنا شدم آگاهانه بود، و در انتخاب راهم کسی مسئول نیست و همیشه سعی داشتم که با مسائل مذهبی و سیاسی عمیق‌تر آشنا شوم.

به همین دلیل بعد از پیروزی با شناختی که از سازمان مجاهدین خلق پیدا کردم تمام عقاید و نظراتم را در سازمان متبلور دیدم، و تصمیم گرفتم تا جایی که در توان دارم برای پیشبرد هدفهایم کوشا باشم.

می‌دانم برای پیشبرد هدفهای والای سازمان که همان هدفهای پیامبران و انبیا است باید سختیها و پستی بلندیهای زیادی را متحمل شویم، تا به قله توحید برسیم که البته این سمبل هر مجاهد است که در مقابل سختیها و دشواریها مقاومت کند، همان‌طور که امامان و پیشوایان ما سختیهای زیادی را برای پیشبرد هدفهایشان متحمل شدند.

در آخر از پدر و مادر و خواهران عزیزم می‌خواهم ناراحت نشوند چون اجرشان پیش خدا و خلق کم می‌شود، و امیدوارم که پدرم در نهایت به این جریان حق پی برده و آگاه شود و از مادرم می‌خواهم که از کمک مالی به سازمان دریغ نکند و برادران کوچکم را که پرستوهای انقلابند با راهنمایی‌های اصولی و آگاهی یک مجاهد واقعی بسازد.

درود بر شهدا، این ستارگان تابناکی که بر تارک مبارزه... ، ضدارتجاعی ضداستثماری خلق ما می‌درخشند تا به قله توحید برسند

به امید پیروزی محمد قانع ۱۳۵۸/۱۲/۲۰

 

آخرین پیام مجاهد شهید محمد قانع حسین‌زاده در آستانه تیربارانش به جرم پایداری بر مواضع مجاهدین و رد مصاحبه و ندامت تلویزیونی ۶۰/۶/۱۳

بسم الله الرحمن الرحیم این‌جانب محمد قانع حسین‌زاده فرزند احمد دارای شماره شناسنامه‌ی ۱۱۹۲ صادره از مشهد متولد ۱۳۳۶ به جرم هواداری از مجاهدین خلق ایران که نیامده‌ام در تلویزیون افشا کنم اعدامم می‌کنند.

وصیت بخصوصی ندارم و فقط از پدر و مادرم و خواهران و برادران خود می‌خواهم که ناراحت نشوند و آن هزار تومانی را که در منزل عمویم گذاشتم مال خودم نیست و به کسی که صلاح می‌دانید بدهید. دیگر عرضی ندارم. پدر و مادرم مریم و مسیح و منصور و مجید و مجتبی و مصطفی همگی شما را به خدا می‌سپارم.

سیزدهم برج شهریور شصت محمد قانع ۱۳۶۰/۶/۱۳

 

دومین وصیتنامه مجاهد شهید محمد قانع حسین‌زاده تاریخ ۵۹/۸/۵

بنام خدا و به‌نام خلق قهرمان ایران

با سلام انقلابی و توحیدی به تمام خواهران و برادران و خلق مجاهد پرور ایران این‌جانب محمد قانع حسین‌زاده فرزند احمد دارنده شماره شناسنامه ۱۱۹۲ صادره از مشهد آزادانه و آگاهانه اعتراف می‌کنم. این وصیتنامه را در حال سلامتی و با آگاهی به راه و مواضع سازمان مجاهدین خلق می‌نویسم.

آرزویم شهادت در این راه می‌باشد چرا که هر موجودی نقطه کمال دارد و نقطه کمال انسان شهادت است، که امیدوارم لیاقت آنرا داشته باشم تا در مسیر مجاهدین بتوانم هدف و آرمان مجاهدین را که جامعه بی‌طبقه توحیدی که عاری از هر نوع استثمار می‌باشد با فدا کردن جان خود قدمی در این راه و هدف بردارم.

پیش بسوی جامعهٔ بی‌طبقه‌ی توحیدی...

نابود باد ارتجاع محمدقانع ۵۹/۸/۵

مجاهد شهید محمد قانع حسین‌زاده

مجاهد شهید محمد قانع حسین‌زاده

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/003bb205-f58d-4b71-a61f-da4cc8f891a2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات