728 x 90

با یاد مجاهد شهید فضل الله قاسمی

مجاهد شهید فضل‌الله قاسمی
مجاهد شهید فضل‌الله قاسمی

محل تولد: لار
شغل: -
سن: 27
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


فضل‌الله قاسمی

تاریخ تولد: ۱۳۴۰

محل تولد: لار

تحصیلات: متوسطه

سابقه مبارزاتی : ۱۰سال

«موحدین، پیشتازان رهائیبخش هستند که راه رهایی و رستگاری خلقها را با خون سرخ‌فام خویش هموار می‌سازند.

خونی که از هر قطره آن هزاران لاله سرخ و رزمنده مجاهد خلق می‌روید و سلاح آتشین و سوزانش را به‌دست خواهند گرفت».

فضل‌الله قاسمی در جریان قیام ضدسلطنتی با مجاهدین آشنا شد، و    اوایل سال۵۸ با ستاد مجاهدین در شیراز ارتباط برقرار کرد و از مسئولان نهاد دانش‌آموزی شهر لار بود.

 

طی مدت دو سال چند بار توسط پاسداران رژیم دستگیر شد، در سی خرداد۶۰ مسئولیت راه‌اندازی و فرماندهی تظاهرات در شهر لار را به‌عهده داشت.

پس از ۳۰خرداد فرمانده چند تیم عملیاتی بود، و در تهاجم به فرمانداری لار، تهاجم به یکی از مراکز سپاه در فسا، عملیات اعدام انقلابی دادستان و حاکم ضدشرع اصطهبانات به‌نام فقیهی به‌طور مستقیم شرکت داشت.

پس از خارج شدن از کشور در بهمن سال۶۲ به واحدهای رزمی مجاهد خلق در منطقه مرزی پیوست. در چندین عملیات علیه پاسداران خمینی شرکت کرد و جسورانه جنگید، سرانجام در فروغ جاویدان به میدان شتافت و همراه با یاران مجاهدش درس سختی به مزدوران دشمن داد.

مجاهد دلیر فضل‌الله قاسمی در یکی از صحنه‌های این نبرد حماسی، قهرمانانه به‌شهادت رسید و بر سر عهد و پیمانش برای رهایی خلق محبوبش جان باخت. «من با ایمان و اعتقاد کامل به ایدئولوژی اسلام انقلابی به راه مجاهدین خلق که همانا راه پیشوایان تشیع سرخ، راه انبیا، راه امام علی و راه حسین(ع) است پا گذاشته‌ام.

  در این راه سرخ‌فام تا فراسوی جان از سمبلها و ارزشهای ایدئولوژیک سازمان پرافتخار مجاهدین خلق (مسعود و مریم) دفاع می‌کنم و تا آخر خط خواهم ایستاد». وصیت‌نامه ‌ـ‌ ۱۰خرداد۶۶

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/01b688fb-b8f5-44fd-902c-302c99358187"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات