728 x 90

با یاد مجاهد شهید محمد قاسمی

مجاهد شهید محمد قاسمی
مجاهد شهید محمد قاسمی

محل تولد: رشت
شغل: معلم
سن: 28
تحصیلات: -
محل شهادت: رشت
تاریخ شهادت: 5-6-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


محمد قاسمی در خمام یکی از شهرهای گیلان متولد شد. بعد از انقلاب ضدسلطنتی شاه فعالیتش را با سازمان مجاهدین شروع کرد و از بنیانگذاران انجمن جوانان خمام بود. با تشکیل ستاد سازمان مجاهدین در رشت در ارتباط با این ستاد فعالیت تشکیلاتی خود را در انجمن جوانان خمام شروع کرد و مسئولیتهای مختلف برعهده گرفت. او اول مسئول انجمن جوانان مسلمان خمام بود. سپس مسئولیتهای فرهنگی و امنیتی انجمن را عهده‌دار شد هم‌چنین عضو شورای انجمن نیز بود.

محمد قاسمی در اواخر مرداد ۶۰ در شهر رشت سر یک قرار مورد شناسایی مزدوری قرار گرفت که یکی از مزدوران با دو پاسدار جنایتکار دیگر او را مورد تعقیب قرار می‌دهند. محمد وقتی متوجه شده و می‌خواست فرار نماید با گلوله به پای او شلیک و دستگیرش کرده و به زندانی در منطقه پل عراق رشت منتقل می‌کنند. طی گزارشی از زندانیان، محمد را با همان وضعیت مجروح، یک هفته زیر بازجویی و شکنجه قرار می‌دهند. نهایتاً شکنجه‌گران جانی در حال بازجویی در زندان رشت با کلت به مغز او شلیک کرده و وی را به‌شهادت می‌رسانند.

از خصوصیات بارز محمد این بود که وی همراه با سه همرزم دیگرش به‌نامهای مهدی دانیالی، اردشیر آباد خیر و هادی صمیمی شارمی با همکاری و مسئولیت‌پذیری در تشکیلات سازمان مجاهدین در انجمن خمام فعالیت می‌کردند و در پیشبرد آرمانهای سازمان مجاهدین برای آزادی و سعادت مردم محروم، سخت کوش بودند و این ۴نفر نسبت بهمدیگر بسیار مهربان و مناسبات یگانه داشتند و در پیشبرد مسئولیتهایی که به‌عهده داشتند با موفقیت پیش می‌بردند. مزار این شهید در خمام رشت است.

 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

مزار مجاهد شهید محمد قاسمی

مزار مجاهد شهید محمد قاسمی

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/90918cc2-e792-41fc-bba6-6312f4676ae6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات