728 x 90

با یاد مجاهد شهید محسن قاسمیان مقدم

مجاهد شهید محسن قاسمیان مقدم
مجاهد شهید محسن قاسمیان مقدم

محل تولد: گنبد کاووس
شغل:
سن: 27
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


محسن قاسمیان مقدم

تاریخ تولد: ۱۳۴۰

محل تولد: گنبدکاووس

تحصیلات: دیپلم

سابقه مبارزاتی: ۱۰سال

محسن قاسمیان‌مقدم از جوانان مبارز و فعال گنبد کاووس در جریان قیام ضد سلطنتی بود ، در سال۵۸ با مجاهدین خلق آشنا شد، و از اواخر همین سال فعالیت مبارزاتیش را در ارتباط با سازمان شروع کرد.

در فاز سیاسی یکماه دستگیر و زندانی شد،در سال۶۲ از کشور خارج شد و در ارتباط با هواداران سازمان در دانمارک فعالیتش را شروع کرد.

محسن از سال۶۴ و در جریان انقلاب درونی مجاهدین، دور تازه‌یی از فعالیت خود را شروع کرد،  ‌پس از آن در سال۶۵ تقاضا کرد برای شرکت در خط مقدم نبرد به منطقه اعزام شود.

پس از موافقت با این درخواست به منطقه اعزام شد و  طی آموزشهای نظامی، در چند عملیات واحدهای رزمی مجاهد خلق شرکت کرد.

در هفته قبل از عملیات فروغ جاویدان هنگامی که برای اولین‌بار به زیارت مرقد مطهر امام حسین‌(ع) رفته بود، نوشت: «از امام حسین این سمبل ارزشهای ایدئولوژیک و فداکاری و استقامت خواستم که برای رهایی مردم و میهنمان از یزید زمانه خمینی خونخوار، ما را کمک کند. مرا هم در این راه ثابت‌قدم گرداند تا با تمامی وجودم به این ایدئولوژی صداقت بورزم و فدا کنم.

از ابوالفضل العباس سمبل فدا و پاکباختگی خواستم تا به ما مجاهدین کمک کند در راه مسعود و مریم از سر و جان بگذریم و با تمام سلولهایمان مثل او صداقت و وفاداری داشته باشیم… دست نوشته ـ ۲۴تیر ۶۷

سرانجام محسن دلیر در حماسی‌ترین نبرد مقاومت ، فروغ جاویدان شرکت کرد و در این نبرد قهرمانانه جنگید و سرفرازانه به‌شهادت رسید. او بر عهد و پیمانش وفا کرد و با خون خود بر «صدق و فدای» مجاهد خلق گواهی داد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/032cfe95-edcd-4eb6-8275-126885b3489a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات