728 x 90

با یاد مجاهد شهید مهدی قویدل

مجاهد شهید مهدی قویدل
مجاهد شهید مهدی قویدل

محل تولد: خلخال
شغل: شغل آزاد
سن: 26
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


مهدی قویدل

تاریخ تولد: ۱۳۴۱

محل تولد: خلخال

تحصیلات: دیپلم

سابقه مبارزاتی: ۹سال

زندانی سیاسی: ۳.۵سال

مهدی قویدل  در سال۵۸ فعالیت خود را با مجاهدین آغاز کرد، ابتدا در بخش دانش‌آموزی شهر ماسال فعالیت داشت، سپس به عضویت شورای جنبش مجاهدین در شهر ماسال درآمد.

  اواخر خردادماه سال۶۰ دستگیر شد و تا پاییز همان سال در زندان به‌سر برد، پس از آزادی از زندان تلاش کرد خود را به تشکیلات جنگل وصل کند اما موفق نشد و به تهران رفت.

 تیرماه۶۱ دوباره دستگیر شد و نزدیک به ۳سال در زندانهای تبریز، خلخال و اردبیل به‌سر برد،بر اثر شکنجه در آستانهٌ فلج قرار گرفت و رژیم خمینی ناگزیر تن به رهایی وی داد.

  سال ۶۴ از ایران خارج شد و خود را به منطقه رسان،. از آن پس دوران جدید زندگی انقلابی خود را در صف مقدم نبرد با دشمن در کنار یاران مجاهدش آغاز کرد.

مجاهد دلیر مهدی قویدل در عملیات فروغ جاویدان در یکان آتشباری بود و با آتش سنگین و بی‌امان، دم به دم از دشمن تلفات می‌گرفت.

در یکی از درگیریها به‌شدت مجروح شد و در اوج سرفرازی به‌شهادت رسید و با خون پاکش بر عزم و ایمان خلل‌ناپذیرش برای سرنگونی رژیم ضدبشری خمینی گواهی داد.

این جاودانه فروغ آزادی در وصیت نامه ‌اش خطاب به رهبری نوشته بود: «…‌تصمیم گرفتم که وصیت‌نامه‌ام را خطاب به شما بنویسم. اگر افتخار شهادت در رکاب شما را خداوند نصیب من کرد با روی باز پذیرای آن هستم، و با خاطری آسوده سرافراز و پیروز با ایمان به صبح رهایی خلق و نابودی خمینی دجال به دیدار حنیف، موسی و اشرف و هزاران هزار شهید مجاهد خلق خواهم شتافت.

یک آرزو داشتم و آن این‌که خدایا روزی عضو سازمان شوم و لیاقت و صلاحیت آن را پیدا کنم، اگر تا لحظه شهادت به آن‌جا رسیدم که چه بهتر و اگر نشد از شما می‌خواهم که مرا جزو شهیدان مجاهدین بدانید…». وصیت‌نامه ‌ـ‌ ۱۶اردیبهشت۶۷

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7e5f2cbd-75af-4184-b4a0-040ce9a30e07"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات