728 x 90

با یاد مجاهد شهید عذرا قلی خانی

مجاهد شهید عذرا قلی خانی
مجاهد شهید عذرا قلی خانی

محل تولد: تهران
شغل: دانشجوی شیمی
سن: 32
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


عذرا قلی‌خانی

تاریخ تولد: ۱۳۳۵

محل تولد: تهران

تحصیلات: دانشجوی شیمی

سابقه مبارزاتی: ۱۰سال

زندانی سیاسی: ۳سال

عذرا قلی‌خانی  پس از قیام ضدسلطنتی فعالیت خود را با مجاهدین آغاز کرد،در سال۶۱ دستگیر شد و ۳سال را در شکنجه‌گاههای رژیم خمینی به ‌سر برد.

بعد از آزادی از زندان پیوسته تلاش می‌کرد به سازمان وصل شود و هنگامی که  وصل شد، برای پیوستن به صف مقدم نبرد برای رهایی مردم درزنجیرش درنگ نکرد.

دست از خانه، همسر و فرزندانش شست و به منطقه مرزی رفت.،در بدو ورود نوشت: «بابت فرزندانم هیچ نگرانی ندارم، چون هیچ تضادی را در راه خدا و خلق نمی‌پذیرم، فرزندانم در ایران نزد پدرشان می‌باشند.

امیدوارم ک  این درخواست مورد قبول مسئولان قرار بگیرد و من نیز مانند بقیه خواهران و برادران بتوانم رسالتم را انجام دهم».

عذرا اواخر سال۶۶  وارد یکانهای رزمی شد، عملیات چلچراغ اولین صحنه از رزم قهرمانانه او در نبرد رودررو با مزدوران دشمن بود.

در فروغ جاویدان  عاشقانه به میدان شتافت و چون شیر جنگید و قهرمانانه به‌شهادت رسید. «…‌مسعود و مریم عزیزم؛ دوستتان دارم. وقتی فکر می‌کنم خلقمان در آینده رهبرانی چون شما خواهند داشت، ‌احساس خشنودی می‌کنم که از چه نعمتی برخوردار خواهند شد.

من مدتی است که از خانواده و فرزندانم شیلا ، سارا و سیمای عزیزم دور هستم، دلم برایشان تنگ شده است.خیلی دوست داشتم برای یک‌بار هم که شده روی آنها را ببوسم و در آغوش بکشم. خوشحالم که سلاح به دست گرفته و علیه دژخیم می‌جنگم، چون نمی‌خواهم که در آینده فرزندانم و تمامی فرزندان این خلق مجبور شوند با او بجنگند. ‌ما مجاهدین صلح و رهایی را به ایران خواهیم آورد». وصیت‌نامه ‌ـ‌ ۲۵خرداد۶۷

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4cc43333-18a9-49d1-b62f-337a210aed43"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات